וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקנומטיקס מסכמת שנת קיפאון

3.3.2001 / 18:53


ltpgt
מאת בועז לוי
2000
לא היתה השנה הטובה של טקנומטיקס. החברה הקטנה מהרצליה, שהצליחה בשנים האחרונות לחדור למחלקות התכנון של מפעלי הרכב הגדולים בעולם, ונהנתה ב-99' משיעורי צמיחה גבוהים, לא הצליחה לבצע מעבר מוצלח למוצרים מבוססי אינטרנט ב-2000. אתמול פירסמה טקנומטיקס את התוצאות הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי, שמהן עולה כי מכירות החברה ממשיכות לצעוד במקום, ואילו ההפסדים זינקו ל-7 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
טקנומטיקס עוסקת בפיתוח של כלים להדמיה ממוחשבת של תהליכי ייצור, בעיקר במפעלי רכב ואלקטרוניקה. בשנה האחרונה מנסה החברה להרחיב את פעילותה ע"י מוצרי ה-eMPower, המאפשרים ללקוחותיה של טקנומטיקס לשלב את הספקים והלקוחות שלהם בתוך שרשרת הייצור במפעל דרך האינטרנט.
lt/pgt

ltpgt
ההכנסות של טקנומטיקס ברבעון הרביעי של 2000 הגיעו ל-21.7 מיליון דולר. זהו אמנם שיפור קל לעומת הרבעון השלישי של השנה, שבו מכרה החברה ב-20 מיליון דולר, אך יש לזכור שגם רבעון זה היה אכזבה גדולה.
lt/pgt

ltpgt
ההפסד התפעולי של טקנומטיקס ברבעון הרביעי צמח ל-7 מיליון דולר. טקנומטיקס מסכמת שנה לא קלה. ב-2000 פירסמה החברה 2 אזהרות רווח, ונאלצה לתקן את התחזיות כמה פעמים. מה שהחברה לא הצליחה לייצר ב-2000 היה נשמת אפה של כל חברה טכנולוגית הנסחרת בנאסד"ק - צמיחה. מכירות החברה ב-2000 הסתכמו ב-89 מיליון דולר, לעומת 88 מיליון דולר ב-99'.
lt/pgt

ltpgt
ב-2000 זינקו הפסדי החברה ל-20 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.4 מיליון דולר ב-99'. לגידול בהפסדים תרמו גידול ניכר בהוצאות המו"פ, השיווק וההנהלה של החברה, שלא גובו ע"י גידול בשיעורים זהים במכירות.
lt/pgt

ltpgt
השנה הרעה של טקנומטיקס התבטאה בסנטימנט המשקיעים. קריסת המניה, שהחלה באפריל 2000, הואצה ע"י שתי אזהרות הרווח שפירסמה החברה במהלך השנה. כיום נסחרת טקנומטיקס ברמות של 7-6 דולרים, עמוק מתחת למחיר ההנפקה לפני שבע שנים, שהיה 12 דולר. אחת הסיבות לקשיים בהם נתקלה טקנומטיקס ב-2000 היתה ההשקה של סדרת המוצרים החדשה.
lt/pgt

ltpgt
החברה ציינה בשתי אזהרות הרווח שפירסמה כי ההבשלה של מוצרים אלה לכלל מכירות משמעותיות מתעכבת בגלל הצורך "לחנך את הלקוחות לצורך במוצר". גורמים נוספים שתרמו לפגיעה במכירות ב-2000 היו החולשה של היורו מול הדולר וביטולי הזמנות מצד לקוחות.
האנליסט ויקטור הלפרט מבנק ההשקעות סלומון סמית' בארני המסקר את מניית החברה שנים רבות, כתב לאחר אזהרת הרווח השנייה, באוקטובר, כי דרושה לה הנהלה חדשה שתוביל אותה לפסים של צמיחה. אתמול הודיעה החברה כי סמנכ"ל הכספים שלה, שמואל ארבץ, עוזב את תפקידו בחברה - ואולי זו ההתחלה של השינוי בהנהלה שעליו המליץ הלפרט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully