וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגולדמן סאקס מתחילים לכסות את סרגון, ומכניסים את המניה היישר לדירוג "רשימה מומלצת"

3.3.2001 / 18:53

מדובר בדירוג הגבוה ביותר של בית ההשקעות; "החברה צריכה להיסחר בפרמיה ביחס למתחרותיה", הם אומרים ומציבים למניה מחיר יעד של 24 ד' - 63% מעל למחירה היום


ltpgt
בבית ההשקעות גולדמן סאקס החלו לכסות היום שורה של מניות ישראליות העוסקות בתחום התקשורת האלחוטית רחבת הפס, ובהן את החברות ואיו , פלוור ובריזקום .
lt/pgt

ltpgt
מעניינת במיוחד היא ההמלצה של בית ההשקעות על חברת סרגון , שהיא אחת ההמלצות האופטימיות ביותר שנכתבו על החברה. האנליסטים אילן זיווטופסקי, שמעון לוי ואברהם פינקלשטיין, מבית ההשקעות, מכניסים את המניה היישר אל דירוג "רשימה מומלצת", שהוא הדירוג הגבוה ביותר של בית ההשקעות, ובו מדורגת חברת צ'ק פוינט , למשל.
lt/pgt

ltpgt
לאור בטחונם של האנליסטים בטכנולוגיה של החברה ובמובילות שלה בשוק, הם מציבים למניה מחיר יעד של 24 דולר - 63% מעל למחירה היום. מחיר זה משקף מכפיל רווח של 60 ומכפיל הכנסות של 5.5 לעומת התחזיות לשנת 2002.
ltbgt
מוצריה החברה מציעים את המהירות הגבוהה ביותר היום
lt/bgt
"סרגון היא חברה מובילה בתחומה", אומרים שלושת האנליסטים. הפתרון של החברה, מקבוצת רד-בינת, מאפשר חיבור בין שדרות התקשורת המרכזיות (כמו תשתיות של טבעות הסיבים האופטיים) לנקודות הקצה, וזאת בשיטה של חיבור בין נקודה לנקודה (Point to point).
lt/pgt

ltpgt
המערכות של החברה מאפשרות ל-CLECs להתחבר ללבה של רשתות התקשורת - הטבעות האופטיות - ומשם להעביר את תקשורת הקול והנתונים ללקוחות באמצעים אלחוטיים.
lt/pgt

ltpgt
"מוצריה של החברה מציעים את המהירות הגבוהה ביותר הקיימות היום בצורה מסחרית - עד 622 מגה ביט לשניה, במגוון רחב במיוחד של תדרים שבהם נעשה שימוש ברחבי העולם", אומרים האנליסטים. ספקטרום התדרים לו נותנת החברה מענה הוא 18,23,24,26,28,29,31 ו-38 ג'יגה הרץ. יתרון נוסף של טכנולוגיית החברה הוא היותה תומכת במגוון רב של פרוטוקולים.
ltbgt
סרגון לא אמורה להיפגע מההאטה
lt/bgt
להערכת האנליסטים, החברה פונה לשוק שיגיע ל-3 מיליארד דולר בשנת 2003 - צמיחה משמעותית מהשנה שעברה, בה השוק הוערך בפחות מ-500 מיליון דולר. ומה לגבי האטה בשוק התקשורת? נראה, כי האנליסטים אינם מעריכים שזו תפגע בצורה רצינית מסרגון, שצפויה בשנת 2001 כולה לצמוח ב-133%, ולהגיע לנקודת איזון ברבעון השני של 2001.
lt/pgt

ltpgt
לחברה 50 לקוחות ב-25 מדינות, ורוב הכנסותיה מקורן ב-CLECs באירופה וצפון אמריקה. בנוסף, החברה מספקת ציוד גם לחברות תקשורת שיש להם מה שמגדירים האנליסטים כ"מימון טוב", וביניהן Winstar, XO תקשורת ופירסטמארק (שהיא ה-CLEC הגדולה ביותר באירופה).
lt/pgt

ltpgt
אומנם ה-CLECs אמורים לחוות חולשה בשנה הקרובה, כך לפחות מעריכים בשוק, אולם לדברי האנליסטים הנזק היחיד שיכול להיגרם לסרגון יהיה מכיוון חברת ART, שהיא CLEC אמריקאית. אך מזלה של סרגון הוא שהחשיפה שלה אליה היא מוגבלת, ובשנת 2000 היא היוותה 5% מהכנסות החברה, ואפילו פחות מכך ברבעון הרביעי של השנה.
lt/pgt

ltpgt
המכירות הישירות של החברה היו כ-70% מסך המכירות בשנת 2000, מה שמצביע על ערוצי מכירה טובים. הסכמי ה-OEM של החברה עם החברות סימנס ונורטל 10003649-MRQ משנת 2000, וההסכם החדש עם חברת לוסנט מהחודש שעבר, אף הם מהווים נקודת חוזק עבור סרגון.
lt/pgt

ltpgt
החוזים הללו, כך מעריכים האנליסטים, גם נותנים תיקוף למוצריה של החברה, שהרי כאשר חברות בסדר גודל כזה מאמצות את מוצרי סרגון, זה בהחלט נותן לה "תעודת אמינות". הם מעדכנים, כי סרגון צפויה להודיע על 2-1 הסכמי OEM נוספים בשנת 2001.
ltbgt
החברה נסחרת בדיסקאונט
lt/bgt
המניה עלולה לחוות בתקופה הקרובה לחץ מסוים, שכן תקופת ה-Lock-Up (תקופת החסימה שמסתיימת חצי שנה לאחר הנפקת החברה, ובמסגרתה אסור לבעלי המניות שהשתתפו בהנפקה למכור מניות) הסתיימה בינואר האחרון. האנליסטים מעריכים כי החסימה מעל לכ-10 מיליון מניות של החברה - כ-40% ממספר המניות של החברה (על בסיס דילול מלא) - השתחררה.
lt/pgt

ltpgt
כ-5 מיליון מניות של החברה מוחזקות בידי קרנות הון סיכון, והאנליסטים מעריכים כי בסך הכל כ-600 אלף מניות נמכרו מאז הסרת החסימה. "קרנות ההון סיכון ימכרו מניות, ואנחנו מציעים לראות בכך כהזדמנות רכישה", הם אומרים, ומסבירים כי למרות הלחץ שעלול להיווצר בטווח הקרוב, הרי שבטווח הבינוני-רחוק, מדובר בצעד חיובי לחברה, שכן הסחירות של המניה תעלה.
lt/pgt

ltpgt
בגולדמן סאקס מעריכים כי החברה נסחרת בדיסקאונט לעומת מתחרותיה, "שהרי מדובר בחברה שאמורה לצמוח ב-45% בשלוש השנים הקרובות", הם אומרים. כיום, מכפיל הרווח של סרגון הוא 40 על בסיס תחזיות הרווח לשנת 2002 - דיסקאונט של כ-30% בהשוואה למתחרותיה. "לאור העובדה שהחברה נמצאת על מסלול ברור לרווחיות, ועל רקע שולי הרווח הגולמי הגבוהים שלה והדומיננטיות שלה בקרב חברות ה-PTP, על החברה להיסחר בפרמיה על מתחרותיה", אומרים האנליסטים.
ltbgt
שולי רווח גבוהים יחסית לתעשייה
lt/bgt
החברות הנוספות הפועלות באותו התחום הן P-COM, DMC-Stratex ו-Triton Networks. "שולי הרווח הגולמי של סרגון הם הגבוהים ביותר בתעשייה", אומרים האנליסטים. כך, שולי הרווח הגולמי שלה הסתכמו ב-44% בסוף שנת 2001, והאנליסטים מעריכים שהם יתרוממו ל-47.5% בשנת 2002. שולי הרווח של מתחרותיה הם 24%, 30% ו-2%, בהתאמה.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, מכיוון מתחרותיה, עלולה להיווצר לחברה תחרות מכיוון החברות אלקטל ו-Harris, שהודיעו כי יהיה להן פיתרון במחצית השנייה של 2001. מי שלדברי האנליסטים יכולות "לחמם" את התחום הן החברות סיסקו 10003562-MRQ ונורטל , שמחפשות דרך קבע הזדמנויות מעניינות לרכישה, כדי להיכנס לתחום ה-BFW - Broadbanf Fixed Wireless.
lt/pgt

ltpgt
מבחינת התוצאות הכספיות, מעריכים האנליסטים כי סרגון תמכור בשנת 2001 ב-67.9 מיליון דולר ותרוויח 10 סנט למניה. בשנת 2002 התוצאות אמורות להוסיף ולהשתפר, והחברה תמכור ב-100 מיליון דולר ותרוויח 38 סנט למניה. האנליסטים מאמינים כי החברה תצמח ב-9% ברבעון הראשון של 2001, וב-15% בכל אחד משלושת הרבעונים הנוספים של 2001.
lth5gt lthrgt
לצ

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully