וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרברבים של הדור השלישי

3.3.2001 / 18:53

הסטארט אפ קומסיס התחיל בפיתוח מודמים מבוססי תוכנה למחשבים אישיים, שנמכרו לרוקוול האמריקאית; כיום הוא עדיין עוסק בפיתוח מודמים אלו, אלא שהפעם הם מכוונים לשוק התשתיות הסלולריות בנות הדור השלישי


ltpgt
לפעמים נדמה כי מספר חברות הסטארט אפ שעוסקות בפיתוח פלטפורמה כזו או אחרת לעידן הדור השלישי של רשתות התקשורת הסלולריות בנות הדור השלישי, הוא כמעט אינסופי. האפשרויות הטמונות בזמינות פס רחב כל כך למשתמשי האינטרנט הסלולרי מצליחות לגרות את דמיונם של לא מעט יזמים ומשקיעים, וכולם רוצים לקחת חלק בחגיגה.
lt/pgt

ltpgt
בחברת קומסיס הבינו את הפוטנציאל של תחום תקשורת הנתונים הסלולרית עוד הרבה לפני שהמונח "הדור השלישי" היה לבאז וורד נפוץ כל כך. "כשהחלטנו לעבור לעסוק בתחום העברת התקשורת הסלולרית, התעשייה היתה עוד רחוקה מאוד מהגדרת סטנדרטים לתחום זה", מספר רני כהן, נשיא קומסיס.
lt/pgt

ltpgt
"תחום הגישה האלחוטית לרשתות נתונים כונה אז Data over Celluar, בהיעדר כל כינוי או סטנדרט אחר, ואנו היינו בין הראשונים שניסו לפתח פתרונות להעברת תקשורת נתונים על הרשתות הסלולריות האנלוגיות מטיפוס AMPS", הוא נזכר.
ltbrgt
lt/bgt שוק שמעולם לא התרומםltbgt
שוק ה-Data over AMPS מעולם לא התרומם, אך הנהלת קומסיס כבר היתה ממוקדת מאוד בתחום זה. היא המשיכה הלאה בפיתוח הדור הבא של מערכות מודם מבוססות תוכנה, שיאפשרו להעביר תקשורת נתונים ואינטרנט על גבי הרשתות הסלולריות בנות הדורות הבאים.
lt/pgt

ltpgt
כיום כבר מחזיקה קומסיס מערכות מודמים למערכות הסלולריות בנות דור הביניים, דור 2.5. על המוצרים שהיא מוכרת כיום נמנים גם פתרונות להעברת נתונים בטכנולוגיית EDGE, פיתרון הביניים לאספקת אינטרנט בפס רחב לרשתות סלולריות בטכנולוגיות TDMA (כדוגמת הרשת שמפעילה בישראל חברת סלקום) ו-GSM (כדוגמת רשת אורנג' של חברת פרטנר), בקצבים של עד 384 קילוביט בשנייה.
lt/pgt

ltpgt
המוצרים הבאים שיצאו ממחלקת הפיתוח של קומסיס הם "הדבר האמיתי", מודמים לרשתות בטכנולוגית W-CDMA, שהיא הטכנולוגיה שעליה יושתת הדור השלישי - 3G, שיוכל לספק כבר קצבי תקשורת של עד 2 מגהביט לשנייה.
ltbrgt
lt/bgtפתרונות גמישים יאפשרו מעבר חלקltbgt
"מערכות הדור השלישי הראשונות שייקלטו ייפרשו לצד התשתיות הישנות יותר, ויצטרכו לפעול במקביל אליהן", אומר כהן. "הפתרונות שלנו הם גמישים ביותר, גם משום שהם מבוססי תוכנה, והם יוכלו לדבר עם שני סוגי התשתיות ולאפשר מעבר הדרגתי ביניהם".
lt/pgt

ltpgt
המודמים שהיא מפתחת מיועדים לשילוב בשני הקצוות: גם בתשתיות הרשת הסלולרית וגם במכשירי הקצה, הטלפונים הסלולריים וההתקנים הניידים האחרים שלהם יכולת אינטרנט סלולרי.
lt/pgt

ltpgt
בתחום תשתיות הסלולריות מתחרים בקומסיס לא מעט ענקים. למעשה, כל יצרני התשתיות הגדולים, ובהם אריקסון , לוסנט , נורטל ואלקאטל, הם מתחרים פוטנציאליים. בתחום מכשירי הקצה התמונה דומה, עם מתחרים כדוגמת אריקסון, נוקיה ומוטורולה.
lt/pgt

ltpgt
"הם מתחרים, משום שבעבר הצהירו כולם כי יטפלו בתחום המודמים באופן עצמאי. אבל, ככל שמתקדמים לכיוון טכנולוגיות הדור השלישי חלקם של היצרנים הגדולים קטן", מסביר כהן. "מעבר לכך, כבר היום מראים שחקנים אלו סימנים של היפתחות לטכנולוגיות מבחוץ, ובין היתר חלקן גם מוציאות את הייצור לספקים חיצוניים. דרך פתחים אלו עשויה הטכנולוגיה שלנו להיכנס גם אליהם. יצרני התשתיות הרי מתמחים בפתרון מערכתי, ובסופו של דבר את תת-המערכת הם כנראה ייקחו מחברה כמו קומסיס".
ltbrgt
lt/bgtמיליארד מכשירים ב-2003ltbgt
תחרות אחרת נשקפת לקומסיס מכיוון חברות הסיליקון, שרבות מהן מנסות להרכיב צ'יפסט עבור מכשירי הטלפון הניידים בני הדור השלישי, שיכללו גם את פתרון לתחום שבו היא פועלת.
lt/pgt

ltpgt
"התחזיות המעודכנות מדברות על מיליארד מכשירים סלולריים שיימכרו בעולם בשנת 2003. אלו מספרים מדהימים, במיוחד אם נשווה אותם למכירות המחשבים האישיים בעולם, שעומדים היום בסך הכל על 100 מיליון בשנה", אומר כהן.
lt/pgt

ltpgt
קל להבין איפוא, מדוע התחום הסלולרי מצליח לסנוור כל כך הרבה יזמים טכנולוגיה, שירותים ותוכן, שהרי אם תצליח קומסיס למשל להטמיע את המודם שלה בחלקיק מתוך מספר המכשירים בני הדור השלישי שימכרו בשנים הבאות, הפוטנציאל הכלכלי פשוט מסחרר.
lt/pgt

ltpgt
ובקומסיס בטוחים כי הם יצליחו להחדיר את הטכנולוגיה שלהם להרבה יותר מחלקיק של השוק. האמונה הגבוהה שלהם בעצמם אינה נובעת מהיהירות של הסטארט אפיסט הממוצע, אלא מהקבלות שכבר הצליחו להציג בעבר, כאשר הצליחו למכור לחברת רוקוול האמריקאית (היום החברה הבת שלה, קונאקסנט) את קו המוצרים הקודם שפיתחו.
lt/pgt

ltpgt
"אפשר לומר בעצם שהצלחנו למכור קרח לאסקימוסים", הם אומרים, ומתכוונים לכך שבאמצע שנות ה-90' הביאו את חברת רוקוול האמריקאית, החברה ששמה הפך כמעט למלה נרדפת למודמים למחשבים אישיים, לקנות ממנה את מודמי התוכנה (soft modems) שלהם.
ltbrgt
lt/bgtמאה עובדים עד סוף השנהltbgt
ניתן להבין אפוא, שלמרות שבתחום העיסוק הנוכחי הם פועלים לא יותר משלוש שנים, זהו למעשה גלגולה השני של החברה, שהוקמה כבר ב-1995. מייסדיה, רוני כהן המשמש כיום בתפקיד הנשיא והסמנכ"ל לטכנולוגיה, וד"ר אלי פלוטניק שממלא את תפקיד המנכ"ל, ייסדו אז שותפות עם חטיבת התקשורת של רוקוול (כיום קונאקסנט), והביאו בכך להקמת הסניף הישראלי של החברה האמריקאית.
lt/pgt

ltpgt
"גם היום, הסופט מודם שפיתחנו בקומסיס ביחד עם קונאקסנט הוא הכי טוב והכי נמכר בעולם", אומר כהן. "היה חשש בשוק מפני מודמי תוכנה, אבל המודם שפיתחנו היה למעשה טוב יותר בביצועיו מהמודם הקונוונציונאלי שהיה לרוקוול קודם לכן".
lt/pgt

ltpgt
המצטרף הראשון לחברה היה ד"ר גיורא ירון, לשעבר איש נשיונל סמיקונדקטור ואינדיגו , אשר שמו נקשר בעוד כמה חברות סטארט אפ מבטיחות. בין היתר, שימשו במשך הזמן משרדי קומסיס כמעין חממה לשתי חברות נוספות בהן היה ירון מעורב, פנטקום ואקסנט.
lt/pgt

ltpgt
כיום, החברה מעסיקה כבר כ-60 עובדים, את 2001 מתכוונת ההנהלה לסיים עם 100 עובדים. בין בעלי המניות הבולטים שלה נמצאות קרנות ההון סיכון הישראליו

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully