וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סטודנטים שגרים במעונות שותים פחות אלכוהול

3.3.2001 / 18:53

החוקרים האמריקאים מעריכים כי איסור שתייה ועישון במעונות מושך סטודנטים שאינם חובבי אלכוהול; תלמידים הגרים בדירות נוטים לשתות אלכוהול פי 5 מעמיתיהם במעונות

מאת מוטי גל

מעונות סטודנטים לא רק זולים יותר, אלא גם בריאים, הרבה יותר. מחקר חדש מגלה כי סטודנטים המתגוררים במעונות בהן חל איסור על עישון ושתיית אלכוהול, נוטים לשתות משקאות חריפים פחות מעמיתיהם המתגוררים בדירות, וקשורים בתקריות אלימות כתוצאה משכרות.

החוקרים מאוניברסיטת בוסטון שבארה"ב מצאו כי כ-32 אחוזים מהסטודנטים המתגוררים בדירות שכורות דיווחו על שתיית אלכוהול מרובה הכוללת לפחות ארבע כוסות שתייה רצופות בקרב הנשים, וחמש בקרב הגברים. סטודנטים אלו נהגו לאחר בהגשת עבודות גמר, לנהוג תחת השפעת האלכוהול, להסתבך בתקריות משטרתיות ולהתווכח ולריב עם חבריהם.

החוקרים הודו כי כמה מהסטודנטים בחרו לגור במעונות מאחר ולא נהגו לשתות משקאות אלכוהוליים, בהשוואה לחבריהם. אולם הסביבה האקדמית עשוייה הייתה אף היא להגן עליהם מפני שתיית אלכוהול מרובה. עם זאת, סטודנטים שהתגוררו במעונות בהם מותר העישון והאיסור חל על שתיית אלכוהול בלבד, נהגו גם הם לשתות לשכרה במידה דומה לאלו המתגוררים בדירות. עורכי המחקר מניחים כי אלו שבחרו לגור במעונות משתייכים לאוכלוסייה המתנזרת משתיית אלכוהול בבסיסה. מחקר שנערך בתחילת השנה ופורסם בירחון לחקר האלכוהול, מגלה כי כ-40 אחוזים מהמעונות בארה"ב מתירים שתיית אלכוהול במידה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully