וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי מפגין גישה מרוככת לגבי הסגרת מילוסביץ'

3.3.2001 / 18:53

בביקור משלחת האיחוד בבלגרד אמר שר החוץ השבדי: "אנחנו מבינים שזה לא יקרה מחר"; גישת ארה"ב הפוכה: אם מילוסביץ' לא יוסגר עד ה-31 במרץ יופסק הסיוע הכלכלי ליוגוסלביה


באיחוד האירופי הבהירו היום כי אין הם מצפים ממשלת יוגוסלביה להסגיר לידיהם את הרודן לשעבר, סלובודן מילוסביץ' באופן מיידי. שר החוץ השבדי אמר היום במהלך ביקור בבלגרד, בירת יוגוסלביה כי באיחוד מצפים לשיתוף פעולה מלא עם בית המשפט הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג, אך הוסיף: "אנחנו מבינים שזה לא יקרה מחר".

קבוצת סרבים לאומנים ערכה הפגנות לפני ובמהלך ביקור המשלחת בבלגרד. פרט לשר החוץ השבדי היה גם ראש נאט"ו לשעבר, ג'אווייר סולנה בין חברי המשלחת. סולנה שעמד בראש נאט"ו ב-1999 והיה בין קובעי ההחלטות שהביאו להפגזות נאט"ו באזור הבלקן, עורר את זעמם של קבוצות לאומנים רבים שהגיעו להפגנות וקראו "רוצח הילדים לכלא".

העמדה המרוככת של האיחוד האירופי הפוכה לעמדה הקשוחה שמפגינה ארה"ב. האמריקאים הודיעו כי אם לא יוסגר מילוסביץ' עד ה-31 במרץ הם יפסיקו את הסיוע הכלכלי שהם מעניקים ליוגוסלביה.

האיחוד האירופי דורש את העמדתו לדין בינלאומי של מנהיג יוגוסלביה לשעבר באשמת פשעי מלחמה והאשמות נוספות המתייחסות להתרחשויות בבוסניה ובקוסובו ב-1999.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully