וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש צוות המשא ומתן של העבודה לממשלת אחדות – אהוד ברק

3.3.2001 / 18:53

מפלגת העבודה מנהלת מו"מ על אחדות, כשהיא מפולגת ושסועה מאי פעם; ביילין תומך בבורג; ברק: ייתכן שאשוב; בישיבה סוערת תקף ברעם את ברק: "הדרך לא נכשלה, המועמד נכשל"

מאת הלית לוי

ראש הממשלה היוצא, אהוד ברק, הוא שיעמוד בראש הצוות הרחב לניהול המשא ומתן על ממשלת אחדות עם הליכוד, כך הוחלט על פי הצעתו בישיבת מפלגת העבודה שהתקיימה הערב. ברק הציע עוד כי צוות מצומצם של ארבעה חברי מפלגה הוא שייפגש בפועל עם אנשי שרון. ארבעת חברי הצוות המצומצם הם חיים רמון, אופיר פינס, רענן כהן והיועץ המשפטי של מפלגת העבודה. הצוות ייפגש כבר הערב עם אנשי הליכוד. בצוות המו"מ המורחב יקחו חלק גם חברי מפלגה בכירים וראשי ערים.

אווירה סוערת מאוד איפיינה את את ישיבת לשכת מפלגת העבודה שהתכנסה בבית המפלגה בשכונת התקווה בתל אביב. הקרבות הפנימיים והטחת ההאשמות על התבוסה בבחירות מנעו מחברי הלשכה להגיע להסכמה אפילו על בחירות יו"ר זמני, במקום ברק שהודיע על פרישתו.

בתחום מלחמות הירושה זכה היום אברהם בורג בתמיכתו של שר המשפטים יוסי ביילין. ביילין הודיע באופן פומבי על התייצבותו לימין בורג, מה שמצמצם את האפשרות שרמון יתמודד על ראשות המפלגה. רמון לא הופתע מההחלטה שכן קיבל עליה הודעה מראש. גם הערב הוא לא חשף את כוונותיו. שר החוץ, שלמה בן עמי יתמודד ככל הנראה על ראשות המפלגה ושר המדע, מתן וילנאי, עדיין לא הודיע על החלטתו.

בורג מעוניין שהבחירות הפנימיות במפלגה יתקיימו ייערכו מהר ככל האפשר. בחודשים האחרונים הוא חרש את השטח וזכה בו לתמיכה רבה. הבחירות יתקיימו ככל הנראה בעוד ארבעה חודשים, אז גם יתקיימו בחירות למוסדות המפלגה.

ברק, שעזב את הישיבה מיד לאחר שקיבל הודעה על הפיגוע בירושלים, זכה עם כניסתו למחיאות כפיים סוערות מצד רוב הקהל. עם זאת, חברי המשמרת הצעירה הניפו מולו שלטים עליהם נכתב "מחליפים הנהגה עכשיו". רענן כהן, מזכ"ל המפלגה, ניסה להשתלט על הצעירים. בנוגע למצבה של המפלגה אמר כהן: "איבדנו את השלטון אבל לא את דרכנו הצודקת. הטלטלות שאנחנו עוברים עכשיו יחזקו את המפלגה, ונצא מהן מאוחדים".

עוזי ברעם שב ותקף הערב בחריפות את ברק. "הדרך לא נכשלה. היה מועמד לראשות הממשלה והוא נכשל. אי אפשר לומר זאת בשום דרך אחרת". ברק לא שלל את האפשרות כי הוא עצמו יחזור. "לכשיבשילו התנאים".

פרס: נגמרו הבחירות והתחילו הסכנות - צריך להתאחד

פרט למלחמת הירושה חלוקה מפלגת העבודה גם בשאלת ההצטרפות לממשלת האחדות. ביילין חזר היום על התנגדותו למהלך כזה. יו"ר הסיעה, אופיר פינס, מיתן את התנגדותו הנחרצת מלפני מספר ימים ואמר כי בתנאים מסויימים זו אפשרות שצריך לשקול אותה.

שמעון פרס תומך, כצפוי, בהצטרפות לממשלת אחדות. "צריך להתאחד, נגמרו הבחירות והתחילו הסכנות – ומולן צריך להתאחד". שר האוצר, בייגה שוחט, תומך בממשלת אחדות, וכמוהו גם רמון ובן אליעזר. עוזי ברעם מתנגד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully