וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון שחור לספיאנס: ההכנסות צללו ל-11 מיליון דולר; ההפסד זינק ל-25 מיליון דולר

3.3.2001 / 18:53

הנהלת החברה פותחת בתוכנית התייעלות והבראה, הכוללת פיטורי 15% מהעובדים


ltpgt
שנה שחורה במיוחד עברה על חברת ספיאנס , שמניותיה נסחרות בנאסד"ק. במהלך השנה, במקביל לירידה במחזור ההכנסות של החברה, נאלצה החברה לבטל מיזוג מתוכנן עם קבוצת נס, שביקשה להיכנס לנאסד"ק בדלת האחורית. ביטול המיזוג, שאמור היה ליצור את קבוצת התוכנה הגדולה בישראל, נבע, בין היתר, בגלל המצב הקשה אליו נקלעה ספיאנס.
lt/pgt

ltpgt
את הרבעון הרביעי של השנה סיימה ספיאנס עם הכנסות של 11.5 מיליון דולר, המהווים צניחה של 54% מההכנסות שנרשמו ברבעון המקביל שהסתכמו ב-24.7 מיליון דולר. מרבית הירידה בהכנסות החברה נובעת מירידה בהכנסות ממוצרים. אלה הסתכמו ברבעון הרביעי של השנה ב-3.7 מיליון דולר בלבד, לעומת הכנסות ממכירות מוצרים בהיקף של 14.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בהכנסות משירותים נרשמה ירידה מתונה יותר, והם הסתכמו ב-7.8 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 10.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
ltbrgt
lt/bgtהשורה התחתונה - שחורה יותרltbgt
אם הירידה בהכנסות נראית כמכה חמורה במיוחד, הרי שהשורה התחתונה שחורה עוד יותר. ספיאנס סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם הפסד עתק של 25 מיליון דולר, המהווה הפסד של 1.1 דולר למניה. רק לשם השוואה, ברבעון המקביל נרשם רווח של 2.3 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
ההפסד הגדול נרשם בעיקר בגלל גידול בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ל-14 מיליון דולר, לעומת הוצאות בהיקף של 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. גם הוצאות המו"פ של החברה צמחו ברבעון האחרון של השנה ב-2.5 מיליון דולר, והסתכמו ב-3.6 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
את שנת 2000 מסיימת ספיאנס עם הכנסות של 72 מיליון דולר, ירידה של 21% לעומת הכנסות של 91 מיליון דולר שנרשמו ב-1999. ההפסד הנקי של החברה בסיכום שנתי עומד על 35.7 מיליון דולר, לעומת רווח של 12.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
lt/pgt

ltpgt
הנהלת ספיאנס לא יכולה היתה להישאר אדישה למצבה המידרדר של החברה, והיא החלה בביצוע תוכנית התייעלות והבראה, במסגרתה פרש מנכ"ל החברה דני פאלק, ובמקומו מונה לתפקיד איציק שריר. כמו כן, נאלצה החברה לפטר חלק ניכר מ-700 העובדים שהעסיקה ערב המיזוג המתוכנן עם נס.
lt/pgt

ltpgt
קצת אוויר לנשימה סיפקה לספיאנס חברת פורמולה , שביחד עם קרנות מגנום הזרימו לחברה בסוף השנה שעברה 15 מיליון דולר. הזרמת ההון היתה באמצעות הנפקה של אג"ח להמרה, שבמקרה של מימוש מלא, יעניק לפורמולה ולמגנום החזקה של 33% ממניות החברה. בידי המשקיעים אופציה להזרמת הון נוספת של 15 מיליון דולר, שתביא אותם להחזקה של 66% ממניות החברה.
lt/pgt

ltpgt
מניות ספיאנס נסחרות כעת במחיר של כ-1.5 דולר, לאחר שהן כבר נסחרו במחירי שיא של 22 דולר. מחירן הנוכחי של המניות משקף לחברה שווי שוק של 32 מיליון דולר. יתרות המזומנים של החברה מסתכמות בסוף השנה ב-20 מיליון דולר, רובן מגיוס ההון הפרטי שביצעה החברה בסוף השנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully