וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכוי להפסקת השביתה ברשויות המקומיות - עד למינוי שר אוצר חדש

3.3.2001 / 18:53

הדיונים בין הצדדים נמשכים הערב; ראשי הרשויות מנסים להיפגש עם אריאל שרון; הסתדרות הפקידים הורתה לעובדים לכבד את צווי הריתוק; סילבן שלום: ההסכם עם ההסתדרות - הסכם בחירות


לאחר 18 ימי שביתה ברשויות המקומיות, מסתמן הערב סיכוי להפסקתה עד למינוי שר אוצר חדש. הדיונים בין עובדי הרשויות המקומיות, מרכז השלטון המקומי ונציגי האוצר, התחדשו היום אחר הצהריים לאחר נתק בין הצדדים, במטרה להגיע להסכם על הפסקה זמנית של השביתה. הצדדים דנים באפשרות של מתן פסק זמן עד סוף חודש מרס, המועד בו יתמנה שר אוצר חדש. ראשי השלטון המקומי מנסים להיפגש בהקדם עם ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, כדי לסיים במהירות את השביתה.

אחר הצהריים חתמו הסתדרות הפקידים ומרכז השלטון המקומי על הודעה משותפת לפיה הסתדרות הפקידים מודיעה שהיא תנחה את העובדים לכבד את צווי הריתוק שהוצאו נגדם. במקביל, מרכז השלטון המקומי יחזור בו מפנייתו הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה להורות לעובדים לכבד את צווי הריתוק.

אמש הודיעה ההסתדרות כי היא מחריפה את השביתה בשלטון המקומי והורתה לעובדי הרשויות המקומיות להפר את צווי הריתוק שקיבלו. ההחרפה באה לאחר שהמו"מ בין ראשי ההסתדרות והשלטון המקומי התפוצץ.

בשל ההחרפה המשיך להיערם היום זבל ברחובות. גם במרכזי הערים, שם החלו לפנות באופן חלקי את הזבל, הופסקה העבודה. בנוסף המשיכו לשבות סייעות הגננות, עובדי הרווחה והפקחים העירוניים . כמו כן נמשכו השיבושים בבתי הספר. "מעריב" דיווח כי אתמול הושבתו הלימודים בחדרה בשל חשש לבריאותם. בבאר שבע איימו לנקוט היום בצעד דומה אם המצב יישאר כשהיה.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד), שהוא אחד מהמועמדים לכהן כשר אוצר בממשלה החדשה, אמר אתמול כי כל ההסכם עם המיגזר הציבורי הוא שערורייתי ולכן הבעיה אינה תמונה בשלטון המקומי. "זה הסכם של ערב בחירות, שנעשה בניגוד לדעתו של הדרג המקצועי באוצר", טען שלום.

"הררי הפסולת גורמים להתרבות מכרסמים"


כתבתנו גלי סימן טוב מוסיפה:

משרד הבריאות התריע השבוע כי מצבורי האשפה ברחובות עלולים לגרום למפגעים בריאותיים קשים, בין השאר להתפשטות מחלות זיהומיות עקב הצטברות זבל בסמוך לעסקי מזון מוסדות חינוך וריכוזי אוכלוסייה.

"הררי הפסולת המצטברים בחוצות הערים גורמים להתרבות מכרסמים, למטרדי ריח קשים ולהפצת זיהומים", אמרו גם במשרד לאיכות הסביבה. גורמים במשרד הזהירו כי הגשמים האחרונים שירדו עלולים לזהם את מי התהום ברעלים הנפלטים מהאשפה שהצטברה ברחובות. על-פי נתונים של המשרד בכל יום נוצרים בישראל 14 אלף טון אשפה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully