וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועה קל בפיצוץ מכונית תופת במרכז ירושלים

3.3.2001 / 18:53

עוד תשעה אנשים לקו בהלם; המכונית עמדה ליד חנות, בשכונת בית ישראל הסמוכה למאה שערים; חרדים מתקהלים במקום וקוראים: "ערבים החוצה"; שרון: הפיגוע - מקרה טרגי המחייב להתאחד

בפיצוץ מכונית תופת אחר הצהריים בירושלים נפצעה קל אישה בת 65 ותשעה נוספים לקו בהלם. הפיצוץ התרחש מעט לפני השעה חמש ברחוב רוקח בשכונת בית ישראל, הסמוכה לשכונת מאה שערים בירושלים. כוחות הצלה ומשטרה הגיעו למקום. ארגן פלסטיני קטן ולא מוכר לקח על עצמו את האחריות לפיגוע.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב מיקי לוי, אמר כי מדובר במטען גדול, וכי המכונית התרסקה לחלוטין. שתי מכוניות שעמדו בסמוך נפגעו בפיצוץ. לדבריו, למשטרה הגיעו התראות על כוונה לבצע פיגוע תופת, וכנראה שהכוחות הרבים ברחבי העיר, אילצו את המחבלים לפוצץ את המטען ברחוב צדדי. חבלני משטרה סרקו עם כלבים את הרחובות הסמוכים למקום הפיגוע, וחיפשו אחר מטענים נוספים.

עשרות מתושבי השכונות החרדיות התאספו במקום הפיגוע, והחלו להפגין ולקרוא "ערבים החוצה" ו"די להבלגה".

עד ראייה לפיגוע סיפר לערוץ 2: "שמעתי פיצוץ אחד אדיר, ואחריו סדרת פיצוצים קטנים, ועשן אדיר החל להיתמר לשמים. קשה לדעת אם זה היה מטען ברכב או בצמוד לו. הפיצוץ אירע ברחוב צדדי קרוב לישיבה. במקום לא היתה תנועה רבה. מיד אחרי הפיצוץ הגיעו הרבה אנשים. זה אזור המסתובבים בו הרבה אנשים בשעות אלו של היום".

גורמי ביטחון דיווחו אתמול לראש הממשלה המכהן אהוד ברק, על כך שהמחבלים הצליחו להכניס לתוך ישראל מכונית תופת מאיזור שכם. כוחות הביטחון ניהלו מצוד אחר המכונית, שהיתה נהוגה ככל הנראה בידי אנשי חמאס. עדיין לא ברור אם המכונית שהתפוצצה הערב, היא אותה מכונית.

שרון: הפסקת הטרור היא תנאי לחידוש המו"מ

"אנו צריכים לומר לעצמנו את האמת - אנו מתמודדים עם מציאות אלימה ונצטרך לפעול בתוכה", הגיב ברק על הפיגוע בירושלים. ברק עזב את ישיבת לשכת מפלגת העבודה בכנסת, לאחר שבמהלך נאומו קיבל הודעה על הפיגוע, ויצא להתייעצות ביטחונית.

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הגיב על הפיגוע בירושלים: "מה שקרה היום הוא מקרה טרגי, המחייב את כולנו להתאחד כדי לפעול באופן נחרץ נגד הטרור". שרון הוסיף כי הוא מוכן לקיים משא ומתן לשלום עם הפלסטינים, "אבל תנאי בל יעבור לקיום המשא ומתן הוא הפסקת הטרור והאלימות".

חבר הכנסת מאיר שטרית (ליכוד) אמר לאחר הפיגוע כי "אם הרשות הפלסטינית לא תיאבק במחבלים לא תהיה שום התקדמות במשא ומתן".
שטרית הוסיף, כי הפיגוע מוכיח עד כמה צריך ממשלת אחדות. לדבריו, "את המחבלים לא מעניין אם ראש הממשלה הוא אהוד ברק או אריאל שרון".

ח"כ דני נווה (ליכוד) אמר בתגובה: "הנסיבות האלה מדגישות את הצורך בממשלת אחדות, ובהליכה יחד למשימות הקשות שלפנינו. בשנה וחצי האחרונות אנו עדים להידרדרות חסרת תקדים. ראש הממשלה החדש יחתור לשלום, תוך חתירה לביטחון ולמלחמה בטרור. זה מה שהפלסטינים צריכים לדעת. כמו כל אזרח בישראל גם ראש הממשלה הנבחר רואה בדאגה ובחומרה את פיגועי הטרור".

ח"כ חיים רמון (עבודה) אמר בתגובה לפיגוע: "המלחמה בטרור קשה. אין פתרון קסם. הפתרון האמיתי הוא להגיע לשלום שיביא לביטחון. רק שיתוף פעולה בינינו לבין מדינה פלסטינית, יביא לקץ הטרור. עד אז נלחם נגד המפגעים ונגד אלה שחושבים שבדרך הזו יצליחו להכניע אותנו".

ח"כ גדעון עזרא אמר בתגובה לפיגוע: "שרון צריך להיכנס לתפקיד שלו כמה שיותר מהר, על מנת שיוכל להפסיק את הטרור בכל האמצעים, ולפגוע ביעדים החשובים ביותר".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully