וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד תדמור, בטרם עזב את תפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, קבע: פישמן לא יחזיק מעל 25% ב"ידיעות אחרונות"

3.3.2001 / 18:53

קבע כי העברת מניות העיתון לנאמן לתקופה שעולה על 6 חודשים תיחשב כעסקת מיזוג שלא קיבלה אישור הממונה


ltpgt
הממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר דוד תדמור, קבע בהחלטה שנתן טרם עזב את תפקידו כי קבוצת פישמן-בראון לא תתמזג עם "ידיעות אחרונות" ולא תוכל להחזיק בה מעל ל-25% מהון המניות או הזכויות בעיתון.
lt/pgt

ltpgt
החלטתו של תדמור נובעת מהפגיעה הצפויה בתחרות שתלווה מיזוג שכזה, לאור אחזקותיו של פישמן בעיתון "גלובס". לטענתו, יצירת זיקה ע"י מיזוג קבוע בין "ידיעות אחרונות", שהוא מונופולין מוכרז בתחום העיתונות היומית בשפה העברית, לבין עיתון "גלובס", אף הוא עיתון יומי בשפה העברית המצוי בשליטת פישמן-בראון, עלולה לדכא את התחרות הפוטנציאלית בין העיתונים הללו.
lt/pgt

ltpgt
עמדה זו של הרשות הועברה, לטענת תדמור, לקבוצת פישמן בראון עוד טרם רצונה של זו לרכוש את מניות ידיעות, שנמכרו לאחרונה ע"י עודד מוזס ומרים נופך-מוזס. לאור עמדת הרשות נאלצה הקבוצה להעביר לידי נאמן מניות אחרות שלהם בידיעות בכדי שזה יחזיק בהן עד למכירתן לצד ג'.
lt/pgt

ltpgt
משפחת יודקובסקי טענה כי יש לספור את המניות שהועברו לנאמן ככאלה השייכות לקבוצת פישמן ולפיכך נדרשת הקבוצה לקבל את אישור הממונה על ההגבלים שכן מדובר בעסקת מיזוג בין ידיעות לפישמן.
lt/pgt

ltpgt
בהחלטתו דחה תדמור את טענות משפחת יודקובסקי. לטענתו, כל עוד הועברו המניות לנאמנות חיצונית עצמאית ומנותקת לחלוטין מהקבוצה ואשר תהיה לפרק זמן סביר של עד 6 חודשים, אזי לא נוצרת כל בעיה של מיזוג.
lt/pgt

ltpgt
לטענת תדמור מהנתונים שנמסרו לרשות עולה כי הנאמנות שיצרה הקבוצה לצורך מכירת המניות הקימה חיץ אמיתי בין הקבוצה לבעלי המניות. הנאמנות אף קובעת כי הנאמן ינהל את המניות עפ"י שיקול דעתו הבלעדי ומנתקת כל זיקת שליטה של הקבוצה במניות. יתרה מכך הנאמנות אף מנתקת את זיקתה של הקבוצה לרווחים העולים מהמניות שנצברים ע"י הנאמן עבור הרוכש העתידי.
lt/pgt

ltpgt
אם זאת קובע תדמור כי הנאמנות אינה יכולה להיות הסדר קבוע, ולאחר פרק זמן של כ-6 חודשים במידה והמניות לא יימכרו אז הן ייוחסו לקבוצת פישמן ורכישת המניות הנוספות ע"י הקבוצה תיחשב כעסקת מיזוג שלא קיבלה את אישור הממונה על ההגבלים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully