וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואנדה: נסיג כוחות מקונגו, אם האו"ם ייכנס במקומם

3.3.2001 / 18:53

שתי המדינות מעורבות במלחמה שנמשכת למעלה משנתיים; נשיא קונגו החדש, ג'וזף קבילה, מעוניין לחדש את תהליך השלום ולסיים את הסכסוך

רואנדה השמיעה היום הצהרה חיובית ראשונה למען השגת שלום עם קונגו, מאז ההתנקשות בנשיא לורן קבילה בחודש שעבר. נשיא רואנדה, פול קגיים, אמר שחייליו מוכנים לעזוב את העיר פאווטו על הגבול בין שתי המדינות, בתנאי שכוח של האו"ם ייכנס במקומם.

קגיים טען שרואנדה השתלטה על העיר בדצמבר, כתשובה אסטרטגית למתקפה של חיילי הנשיא קבילה. הוא השמיע את הדברים, לאחר שבכינוס של מועצת הביטחון של האו"ם אמר שהוא מחוייב לתהליך השלום שמתחדש כעת בזכות נשיא קונגו החדש, ג'וזף קבילה (בנו של הנשיא הנרצח).

האו"ם כבר הודיע שהוא מתכנן להכפיל את מספר חייליו המוצבים בקונגו. נציגי האו"ם במדינה אמרו ש-120 חיילים יתפרסו שם בתחילת אפריל כדי לעזור לאכוף את הפסקת האש שהוכרזה, ומופרת לעיתים קרובות. 40 החיילים הראשונים יגיעו כבר החודש למדינה.

בהצהרתו שלל קגיים אפשרות של נסיגה חד-צדדית של כל חייליו מקונגו. במלחמה המתנהלת בקונגו למעלה משנתיים, נלחמים כוחות הממשלה, הנתמכים על ידי אנגולה, זמביה וזימבבואה, בכוחות המורדים, שזוכים לסיוע מרואנדה ואוגנדה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully