וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונים בעולם תוקפים את שרון: "הוא מסוכן"

3.3.2001 / 18:53

"וואשינגטון פוסט": שרון - סכנה לישראל ולארה"ב / הארץ


ltpgt
עיתונים רבים בעולם הקדישו אתמול את מאמרי המערכת שלהם לבחירות בישראל; רובם המכריע תקף בחריפות את אריאל שרון והביע חשש מפני אפשרות בחירות לראשות הממשלה. להלן חלקים מהמאמרים של העיתונים המרכזיים.
ltbrgt
lt/bgt "גרדיאן": ישראל עומדת בפני הכרעה שגויהltbgt
"הבוחרים בישראל עומדים לפני הכרעה רבת חשיבות. כל הסימנים מצביעים על כך שהם עומדים לקבל את ההכרעה השגויה. רק מעטים מטילים ספק בכך שאריאל שרון יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. השאלה היא רק באיזה פער ינצח.
lt/pgt

ltpgt
"למרבה הצער, אין צורך להציג את שרון. מאז תפקידו הידוע לשמצה בפלישה ללבנון ב-1982, ועד לכניסתו המתגרה למזרח ירושלים בספטמבר האחרון, היה הגנרל-לשעבר ומנהיג הליכוד מתנגד מתמיד לשלום, סרבן מחפש עימותים, התואם לגורמים הקיצוניים ביותר בארגון החמאס או החיזבאללה".
ltbrgt
lt/bgt "לה מונד": ברק כפה התבוננות בעיני המציאותltbgt
"האם עידן ברק מסתיים במפלה טוטאלית? עשרים חודשים של משא ומתן עם הרשות, התערבותו הישירה של נשיא ארה"ב, המאמצים לשרטט מפות חדשות של המזרח התיכון, כולל גבולותיה של מדינה פלשתינית לצד ישראל - האם כל אלה היו לשווא? לא בהכרח. מאחורי המסך של תחושת הכישלון וההחמצה, ניתן לגלות התפתחויות מסוג אחר. ברק כפה על כולם להביט בעיני המציאות. בזמן כהונת ממשלתו, התנפצו מיתוסים רבים, בקרב שני הצדדים".
ltbrgt
lt/bgt "וואשינגטון פוסט": שרון - סכנה לישראל ולארה"בltbgt
"גם מרוסן, יהווה שרון סיכון לישראל ולממשלו של בוש. כחייל וכפוליטיקאי, הוא מתפאר בעבר של מבצעים נועזים, לעתים חפוזים, החל בחציית תעלת סואץ ב-1973, וכלה בפלישה הרת האסון ללבנון ב-1982. יש לו גם היסטוריה של מי שיודע להסוות את כוונותיו האמיתיות, אפילו מבני בריתו הקרובים. שרון הוא המנהיג הישראלי המעורר, יותר מאחרים, פחד ושנאה בעולם הערבי. גם אם יאמץ מדיניות מתונה, המוניטין שיצאו לו יקשו על ממשלות ערב לשתף עמו פעולה, ועל רבות מהם יופעל לחץ להתעמת עמו".
ltbrgt
lt/bgt "זידדויטשה צייטונג": בשני הצדדים אין בשלות לפשרהltbgt
"לא נוכל להתנחם בעובדה שהבשיל הזמן, עבור ישראל והפלשתינאים, לעשות פשרות, כי הנפשות הפועלות אינן בשלות לכך. ערפאת ושרון, שכנראה ייבחר לראש ממשלת ישראל, שואבים את כושרם הפוליטי מעימות. משום כך ימשיכו שניהם לשאוף למטרות שלא ניתן להשיגן, מבלי להתחשב בסכנה לאבד את הכל".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully