וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: פגישה ראשונה אחרי הטראומה

3.3.2001 / 18:53

ברק וחברי הסיעה ייפגשו בכנסת, ובערב תתכנס לשכת המפלגה בתל אביב; הח"כים ידונו על ההפסד בבחירות, ובנושא ממשלת האחדות; פרס כבר הודיע שלא יתמודד על תפקיד היו"ר

מאת הלית לוי

סיעת העבודה תיפגש היום בצהריים בכנסת, כשגם ראש הממשלה היוצא אהוד ברק ישתתף בפגישה. בין היתר ידונו הח"כים בעניין ממשלת האחדות ולקחי המפלה. זו תהיה הפגישה הראשונה של כל חברי הכנסת מאז הבחירות.

בשעות הערב תתכנס לשכת מפלגת העבודה בבית המפלגה בשכונת התקווה. חברי הלשכה יתבקשו להחליט על מועד הפריימריס, כמו גם על הסכמה עקרונית לגבי ממשלת האחדות. במפלגה הולכים וגוברים הקולות המתנגדים לממשלת אחדות באופן נחרץ, ביניהם של ח"כ אופיר פינס. השרים בנימין בן אליעזר, חיים רמון ושמעון פרס רוצים אחדות, והשרה דליה איציק לא שוללת את הרעיון. בשעות הערב ייפגש צוות המו"מ של העבודה עם צוותו של שרון כדי לדון בנושא.

פרס כבר הודיע שלא יתמודד על ראשות המפלגה. ישיבת הלשכה צפויה להיות סוערת על רקע הביקורת שהוטחה על התנהגות הבכירים במהלך הבחירות.

הודעת התפטרותו של ח"כ אלי גולדשמידט היא רק אחת מתופעות הלוואי של תבוסת ברק בבחירות והתפטרותו מהכנסת. למרות האפשרות של כניסה לממשלת אחדות, מה שמעסיק עתה את מפלגת העבודה הוא בעיקר היא עצמה. אתמול נפגשו כמעט כולם עם כולם: ביילין עם בורג, ביילין עם רמון, ביילין עם בן עמי, בן עמי עם ברק, ברק עם בן אליעזר.

מחלוקת קשה התעוררה בין מזכ"ל המפלגה, רענן כהן, ופרס לאור סירובו של כהן לאפשר לפרס לכהן כיו"ר זמני של המפלגה עד לפריימריז. השניים נפגשו אמש בתל אביב, אך לא הצליחו להגיע להסכמה. על פי תקנון המפלגה המזכ"ל, כהן, אמור לשאת בתפקיד זה, אולם במפלגה ישנם לא מעט ח"כים המבקשים למנות את פרס כיו"ר זמני למפלגה. אברהם בורג מעונין בפרס כנשיא המפלגה, תפקיד שלא ברור מהן סמכויותיו, אולם פרס כבר הודיע שלא יתמודד על תפקיד היו"ר.

אפשרות נוספת שנשקלת היא שברק עצמו ינהל את המפלגה עד הפריימריס. המזכ"ל, כהן, הציע לערוך את הפריימריס בעוד ארבעה חודשים, אז יתקיימו בחירות גם במוסדות המפלגה.

כרגע הכריזו רק בורג ובן אליעזר על התמודדותם על ראשות המפלגה, וחיים רמון עדיין לא החליט - החלטתו תלויה במידה רבה בסיכום שאליו יגיע עם חברו לדרך ויריבו האפשרי בורג. מתן וילנאי שוקל גם הוא את דרכו ונוטה להתמודד, אך כרגע מסתפק בפגישות עם פעילים ועדיין לא יצא בהצהרה רשמית. מי שכנראה יתמודד יהיה שלמה בן עמי שרואה את עצמו כיורש למחנה ברק.

עדיין לא ברור כיצד יפעל יוסי ביילין: הוא שוייך תקופה ארוכה למחנה רמון-בורג, אבל עשוי לתמוך דווקא במועמדותו של בן עמי, על רקע הפעילות המשותפת בתהליך השלום. ישנה אפשרות קלושה שבסופו של דבר יבחר גם הוא להתמודד. היום בצהריים, עם החלטת המפלגה על מועד עריכת הפריימריס, תתבהר התמונה ואז צפויים חברי המפלגה להכריז באופן רשמי על התמודדותם.

השרה יולי תמיר התייחסה היום לנושא ממשלת האחדות, וקראה למפלגת העבודה להעניק לממשלת שרון רשת ביטחון לתקופה של ארבעה חודשים, במהלכה תבחר המפלגה את ההנהגה החדשה שלה. "אין טעם לרוץ ריצת אמוק לזרועות ממשלת הליכוד, ואין היגיון לכפות על הנהגת המפלגה העתידית, עוד בטרם נבחרה, דרך פוליטית ומדינית שיהיה קשה להיחלץ ממנה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully