וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון בלב עכבר ביד: ט"ו בשבט ברשת

3.3.2001 / 18:53

איך נוטעים בשנת שמיטה? באופן וירטואלי, כמובן; אתר הכנסת מאפשר זו השנה השלישית נטיעות בסייברספייס; קק"ל מחדשת: נטיעה וירטואלית, שתהפוך אמיתית עם תום שנת השמיטה

מאת עידו קינן


לכבוד ט"ו בשבט, שחל היום, אתר "קרן קיימת לישראל" ואתר הכנסת מציעים לגולשים לטעת עצים וירטואליים. הטכנולוגיה משמשת להתגבר על איסור הנטיעות בשנת השמיטה הנוכחית, ובקק"ל מבטיחים: הנטיעות הוירטואליות יהפכו אמיתיות בסיומה, בחודש ספטמבר.

"הקלק וטע", מציע אתר הקק"ל לגולשים. "חנכנו את אתר הנטיעות הוירטואליות בט"ו בשבט, ה-חג של קק"ל", אומרת תרצה בלס, מנהלת מרכז המידע בקק"ל, החולש בין השאר על אתר האינטרנט של הארגון. "קק"ל החליטה להקים אתר נטיעות שהוא חצי וירטואלי. הגולשים יכולים לטעת בכל יער על מפת הארץ, וקק"ל תיטע את העצים בשנה היהודית הבאה". אתר הנטיעות הוירטואליות הוקם בפרק זמן של חודשיים, תוך שיתוף פעולה בין אגף התקשורת ואגף מערכות מידע ומחשבים בקק"ל. נטיעת עץ מלווה בתרומה של 18 שקלים לקק"ל. מאז אתמול בצהריים ועד הבוקר, התקבלו דרך האתר עשרות תרומות.

"ניצלנו את המומנטום של שנת השמיטה כדי להקים את האתר הזה, והמטרה היא להשאיר אותו ברשת גם בתום שנת השמיטה, כאתר תרומות ונטיעות", הסבירה בלס. לשאלתנו, אם נטיעה דרך הרשת לא תפגע במגע הבלתי אמצעי עם הטבע, אומרת בלס: "האתר נותן שירות לקהל בחו"ל, ולאנשים שאין להם זמן ללכת וליטוע ממש, אבל הם יכולים להרגיש שתרמו לקק"ל ולייעור הארץ, וגם לקבל תעודה".

"קק"ל לא מרשה לעצמה לשבת בצד, כשאנשים נכנסים יותר ויותר לאינטרנט", אומרת בלס. "האתר הוא דרך להגיד לאנשים: 'אנחנו כאן', להגיע למודעות הציבור". כבר בשבועות הקרובים, צפויות גרסאות בצרפתית ובספרדית של האתר הרשמי של קק"ל, שנמצא ברשת כשלוש שנים. קק"ל גם בוחנת רה-ארגון של האתר, במסגרתו יעבור שדרוג ויזואלי וטכני, ויהפוך לאתר מידע פעיל. "יכול להיות שבעתיד נכניס מידע על פרויקטים אחרים שקק"ל מבצעת, כדי שגולשים יוכלו לתרום עבורם", מסרה בלס.

גם בכנסת חוגגים

"ט"ו בשבט, יום הולדת של הכנסת", מבשר לינק בעמוד הראשי של אתר הכנסת, אשר ישיבתה הראשונה התקיימה בט"ו בשבט לפני 52 שנה. הלינק מוביל לתת-אתר על ט"ו בשבט, המספר על החג ועל ההיסטוריה של הכנסת.

מאז 98', מקיים האתר נטיעות וירטואליות. כל גולש יכול לבחור יער מיערות ארצנו ואת סוג העץ, לכתוב את שמו ואת כתובתו, ולקבל תעודה מקוונת, שמעידה על ה"נטיעה". העץ יופיע ביער הוירטואלי שבאתר, עם שמו של הנוטע, אולם בניגוד לאתר קק"ל, הנטיעות כאן מוגבלות לסייברספייס.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully