וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון מתנפל על החזית הכלכלית

3.3.2001 / 18:53

שרון יידרש להעביר את התקציב עד סוף חודש מרץ; יאלץ לתת תשובות לבעיות הקשות במשק: אבטלה והאטה; בהנחייתו יוקם קבינט כלכלי; ידאג לפיתוח ההיי טק, התשתיות וקבירת רפורמת המס


מיד לאחר שיקים את ממשלתו יידרש אריאל שרון לגבש תוכנית כלכלית שתתמודד עם הבעיות הבוערות במשק. לשרון אין אפילו 50 ימי חסד, אישור התקציב חייב להתבצע עד סוף חודש מרץ. בנוסף יצטרך שרון לקצץ בתקציב ולפגוע בשירותים החיוניים לציבור, ביטול חוקים פופוליסטיים וכמובן טיפול בהאטה הכלכלית ובאבטלה הגואה.

בכוונת שרון להגדיל את ההשקעות בתשתיות במיליארדי דולרים לצורך האצת הצמיחה וצמצום האבטלה. ההערכה היא שהממשלה החדשה תגדיל את הגרעון כדי למנוע קיצוץ בתקציב המדינה. החלטה שהממשלה תאלץ לקחת היא הורדת שיעורי מס ההכנסה. לדברי יועציו יש לזנוח את הרפורמה הגדולה במס ולהתרכז בצעדים הכוללים הקטנת שיעורי המס, הקטנת שיעורי מס מרווחי הון ממכירת מניות והטלת מס רווחי הון.

שרון יקים קבינט כלכלי במקומה של ועדת השרים לענייני כלכלה. הוא מתכוון לעמוד בראש הקבינט הכלכלי ולפקח עליו אישית. בראש סדר העדיפויות נמצאת תעשיית ההיי טק. שרון מבקש למנוע בריחת חברות מהארץ. בנוסף ימריץ שרון את ענף הבנייה, ידאג לקיצור הביורוקרטיה באישור תוכניות בנייה מתור של כמה שנים לכמה חודשים. טיפול זהה יעניק שרון לתשתיות, הן בזירוז פיתוח רשת רכבות, כבישים, והן בהקמת תחנות כוח ובהתפלת מי ים.

שרון צפוי להגביר את הלחצים על הנגיד, דוד קליין. זאת מכיוון שהוא מתנגד למדיניות הריבית של קליין. באחרונה קרא שרון להוריד את הריבית כדי להאיץ את הצמיחה והתעסוקה במשק. בשווקי העולם עוקבים בדריכות אחר השינויים הצפויים בישראל כשכל שגיאה במדיניות הכלכלית תיתקל בתגובות קשות בשווקי העולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully