וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

650 נשים קנייתיות: חיילים בריטים אנסו אותנו

2.7.2003 / 16:44

טוענות: במשך 30 שנה נפלנו קורבן להתעללות מינית במהלך תרגילי צבא בריטניה במדינה; פרקליטן: נתבע את משרד הביטחון הבריטי שהתעלם מתלונות חוזרות ונשנות; הפרשה בדרך לבית המשפט

קבוצה של 650 נשים קנייתיות, שלטענתן נאנסו על ידי חיילים בריטים, זוכה בימים אלו לסיוע משפטי בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון הבריטי. הנשים, המשתייכות לשבט המסאיי סיפרו סיפורי זוועה על מקרים של אונס קבוצתי, הריונות לא רצויים, חיים שנהרסו וילדים מעורבים שנדחו על ידי הקהילה המקומית בשל היותם "ילדי אונס". לדברי הנשים, משרד הביטחון הבריטי לא עשה דבר על מנת לעצור את מקרי האונס הסדרתיים על אף תלונות חוזרות ונשנות בעניין במשך עשרות שנים.

התיק עלול לעלות למשרד הביטחון הבריטי הרבה מאוד כסף, אם אכן יתגלה שבעלי תפקידים בכירים במערכת הביטחון כשלו ולא הצליחו לרסן את חייליהם במהלך תרגילים שנערכו באתרים מרוחקים בקניה מדי שנה. עורך דינן של הנשים, מרטין דיי, אמר כי בידיו מסמכים שיהוו ראיות לכך שתלונותיהן של הנשים הקנייתיות הובאו לידי הקצונה הבכירה שהוצבה בקניה. ואולם לדבריו, דבר לא נעשה בנדון.

בנוסף, הביאו הנשים מסמכים רפואיים מתוארכים שהוצאו עבורן בבתי חולים מאז שנות ה-70' - התקופה בה החל הצבא הבריטי לערוך תרגילים במדינה. לדברי דיי, בידיו גם פרוטוקול פגישתם של מנהיגי שבט המסאיי, נציג רשמי של אחד המחוזות בקניה ונציגי הקצונה הבריטית. לטענתו, הדיון בפגישה נסב סביב מקרי האונס. דיי אמר כי אחד הפרוטוקולים שבידיו מתאר פגישה שנערכה באוקטובר 1983, ובמהלכה הבטיח קצין בריטי לפתוח בחקירה ולפעול בעניין.

מקרי האונס נמשכו גם כשני עשורים לאחר מכן. התלונות האחרונות על הישנות התקיפות מיוחסות לנובמבר 1999 ו-2000. דיי שהתראיין לטלוויזיה הבריטית, סיפר כי נשים רבות התוודו על הגיהנום שעברו רק לאחר שנפוצה השמועה כי הפרשה עוברת לערכאות משפטיות. לדבריו הוא מודע לכך שחלקן מונעות מהתקווה לפיצוי כלכלי. עם זאת הסביר דיי, כי הנזק החברתי שנגרם בקנייה לנשים המתוודות כי היו קורבנות לאונס הוא גדול מאוד ולכן "יש להן הרבה מה להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully