וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KPMG קונסלטינג יוצאת לשוק על רקע הנפילה של סיסקו: גייסה 2.1 מיליארד דולר במחיר גבוה מהצפוי

3.3.2001 / 18:53

חברת הייעוץ תרכוש בחזרה מסיסקו מניות בשווי 400 מיליון דולר לאחר ההנפקה


ltpgt
KPMG קונסלטינג (סימול KCIN) סגרה אמש את מחיר ההנפקה בקצה הגבוה של הטווח המתוכנן. החברה מכרה 117 מיליון מניות במחיר של 18 דולר למניה, וגייסה סכום שיא של 2.1 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
אולם היציאה לשוק היום תיעשה על רקע לא מעודד עבור החברה. הנאסד"ק נפל לשפל של חודש, וחברת הטכנולוגיה המובילה סיסקו פירסמה אזהרת רווח שהפילה אותה ב-13% אתמול.
lt/pgt

ltpgt
הנפילה של סיסקו כואבת במיוחד עבור KPMG קונסלטינג, החברה הבת של אחת מ-5 חברות רו"ח הגדולות בארה"ב, KPMG LLG. סיסקו השקיעה בחברת הייעוץ בשלב שלפני ההנפקה. KPMG תנצל חלק מהכנסות ההנפקה כדי לרכוש בחזרה את מניותיה, בשווי 400 מיליון דולר, מידי סיסקו.
lt/pgt

ltpgt
נפילתה של סיסקו עשויה להמשיך להעיב על השוק ולפגוע ביכולתה של מניית KPMG להתרומם, אולם העובדה שההנפקה נסגרה במחיר 18 דולר - יותר מכפליים המחיר המתוכנן מראש - מעידה כי לחתמי ההנפקה, מורגן סטנלי, גולדמן סאקס, מריל לינץ' וג'יי. פי. מורגן, חשים ביטחון בעסקה שהם מציעים לציבור.
lt/pgt

ltpgt
לצידה של KPMG משחקים מספר נתונים: היא איננה חברת ייעוץ אינטרנטית טהורה, כמו ויאנט (סימול VIAN) או רייזורפיש (סימול RAZF), שנפלו קשות במפולת הדוט.קום. מחצית מהכנסותיה מגיעות מתחומים שאינם קשורים לאינטרנט, ורבים מלקוחותיה נמנים על רשימת הפורצ'ן 100. החברה רווחית, עם מחזור הכנסות של 2 מיליארד דולר לשנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully