וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצמן על תבוסת ברק בבחירות: "יש בו אשמה גדולה"

3.3.2001 / 18:53

נשיא המדינה לשעבר מבטיח לסייע לשרון אך מבטל את השמועות בדבר קבלת תפקיד בממשלה הבאה; על תהליך השלום: שרון יוכל להסכים להעביר התנחלויות לתוך מובלעות במסגרת הסכם עם הפלסטינים

נשיא המדינה הקודם, עזר ויצמן התראיין היום לראשונה מאז היוודע תוצאות הבחירות המיוחדות. ויצמן הודיע טרם הבחירות על תמיכתו בשרון ושמו אף הועלה כמועמד לתפקיד שליח מיוחד למדינות הערביות. "אני לא חושב שאני חסר לאריק, יש לו הרבה אנשים שלו שעבדו איתו ונאמנים לו. אם הוא ירצה עצה וסיוע אני אתן לו באהבה", סיכם ויצמן בראיון לגלי צה"ל.

ויצמן מאמין כי אריאל שרון אכן השתנה והתדמית המרוככת שהוצמדה לו במהלך קמפיין הבחירות, אמיתית: "שרון הוא פוליטיקאי ותיק, איש צבא ותיק. הוא ראה מלחמות, וראה תוצאות של מלחמות. וכל אחד מאיתנו שמגיע לתפקיד כל כך מרכזי עושה חושבים טוב מאוד".

נשיא המדינה לשעבר, מאמין כי ראש הממשלה הנכנס, אריאל שרון יהיה מחוייב לתהליך השלום: "אריאל יודע בדיוק מה המצב, מה הסכנות אם לא נגיע להסכם עם הפלסטינים והוא יעשה הכל כדי להגיע להסכם. אני מעריך שכשנושא ההתנחלויות יגיע לכדי סיכום, להעביר התנחלויות לתוך מובלעת - אני מעריך שהוא יעשה את זה, אולי לא יהיה לו קל, אבל הוא יעשה את זה".

ויצמן מאמין כי ממשלת אחדות לאומית חיונית כרגע לממשלה וממליץ למפלגת העבודה לאסוף את השברים וליצור ממשלה רחבה: "אם היא לא תאסוף את השברים, היא תישבר יותר".

על תבוסת ברק בבחירות אומר ויצמן, "הוא לא אסף סביבו אנשים נאמנים שהוא בעצמו לא היה נאמן להם. ומנהיג צריך לדעת שדבר ראשון הוא צריך לקשור קשר נפשי עם פקודים שלו שבשעה שהוא נותן פקודה הם מבינים את זה. אם היום הם מתנהגים אליו בצורה כזו, יש בו אשמה גדולה, מפני שמנהיג צריך להנהיג ולא ליפול בצד המונהגים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully