וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הרשויות המקומיות מחריפים את השביתה

3.3.2001 / 18:53

ההסתדרות הורתה להם להפר את צווי הריתוק; אתמול התפוצץ המו"מ בין הצדדים, אולם היום צפויה פגישה נוספת; סילבן שלום מבקר את ההסכם עם ההסתדרות: "הסכם של ערב בחירות"; מדינה בזבל

בין ערימות הזבל המצטברות קשה לראות את סיום השביתה. אמש הודיעה ההסתדרות כי היא מחריפה את השביתה בשלטון המקומי והורתה לעובדי הרשויות המקומיות להפר את צווי הריתוק שקיבלו. ההחרפה באה לאחר שהמו"מ בין ראשי ההסתדרות והשלטון המקומי התפוצץ.

בשל ההחרפה ימשיך להיערם זבל ברחובות וגם במרכזי הערים, שם החלו לפנות באופן חלקי את הזבל תיפסק העבודה. בנוסף ימשכו לשבות סייעות הגננות, עובדי הרווחה והפקחים העירוניים . כמו כן ימשכו השיבושים בבתי הספר. "מעריב" מדווח כי אתמול הושבתו הלימודים בחדרה בשל חשש לבריאותם. בבאר שבע מאיימים לנקוט היום בצעד דומה אם המצב יישאר כשהיה.

ראש חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות, איציק רוכברגר, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי צווי הריתוק שהוצאו לעובדים אינם חוקיים. לדבריו, "נותנים צווי ריתוק מכל הבא ליד לכל עובד למזכירה, לפקידה, לגננן, לנהג אוטובוס - לא לזה התכוונו, לא לזה התכוון המחוקק".

למרות הפיצוץ במגעים נקבעה להיום פגישה נוספת בין הצדדים. ובמקביל נמשך הנתק הין נציגי השלטון המקומי לאוצר, שאמורים לפתור את בעיית תוספות השכר שנקבעו לעובדים.

ח"כ סילבן שלום (ליכוד), שהוא אחד מהמועמדים לכהן כשר אוצר הממשלה החדשה, אמר אתמול כי כל ההסכם עם המיגזר הציבורי הוא שערורייתי ולכן הבעיה אינה תמונה בשלטון המקומי. "זה הסכם של ערב בחירות, שנעשה בניגוד לדעתו של הדרג המקצועי באוצר", טען שלום.

ממרכז השלטון המקומי פנו אתמול ליושב ראש ההסתדרות בבקשה להפסיק את השביתה וזאת משום שלטענתם אי אפשר בתקופת ממשלת מעבר לנהל משא ומתן אפקטיבי. אולם למרות המאמצים לסיום השביתה הודיעו עובדי מרכז השלטון המקומי כי "אין שום סיכוי שייענו לבקשת מרכז השלטון המקומי להפסיק את שביתתם עד לכינונה של ממשלה חדשה".

היום מתכננים העובדים הפגנה גדולה מול משרדי המרכז לשלטון מקומי בתל אביב, במטרה ללחוץ על הרשויות לקבל את הסכם השכר שנחתם עם ההסתדרות, וכן לשלם לעובדים שכר עבור ימי השביתה. במידה ולא יימצא פתרון למחלוקת, מתכננים העובדים צעדים נוספים להחרפת השביתה, החל מיום ראשון הקרוב.

הררי הפסולת גורמים להתרבות מכרסמים"

כתבתנו גלי סימן טוב מוסיפה:

משרד הבריאות התריע אתמול כי מצבורי האשפה ברחובות עלולים לגרום למפגעים בריאותיים קשים, בין השאר להתפשטות מחלות זיהומיות עקב הצטברות זבל בסמוך לעסקי מזון ולזיהום מי התהום עקב מי הגשמים.

"הררי הפסולת המצטברים בחוצות הערים גורמים להתרבות מכרסמים, למטרדי ריח קשים ולהפצת זיהומים", אומרים במשרד לאיכות הסביבה. גורמים במשרד מזהירים, כי הגשמים האחרונים שירדו עלולים לזהם את מי התהום ברעלים הנפלטים מהאשפה שהצטברה ברחובות. על-פי נתונים של המשרד בכל יום נוצרים בישראל 14 אלף טון אשפה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully