וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוטק מפתחת "קופסה שחורה" עבור סאן ומיקרוסופט

3.3.2001 / 18:53

גייסה 28 מיליון דולר לפי שווי של 128 מיליון דולר; פיתחה תוכנה המבוססת על טכנולוגיה מתקופת המלחמה הקרה


ltpgt
מאת עודד חרמוני
lt/pgt

ltpgt
חברת הסטארט-אפ הישראלית מיוטק (MuTek), שפיתחה תוכנה המתפקדת כקופסה שחורה במחשב ומשמשת לתיעוד ואיתור מרחוק של תקלות בשרתים, השלימה את גיוס ההון הרביעי שלה, בהיקף של 28 מיליון דולר. הגיוס בוצע בשני שלבים, לפי שווי חברה של 128 מיליון דולר אחרי הכסף.
lt/pgt

ltpgt
בשלב הראשון, שהושלם באוקטובר 2000, גייסה החברה 15 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון הישראליות סטאר, אוורגרין, כלל, אמפל ומופת, וכן מחברת ההשקעות היפאנית ניפון והקרן האמריקאית-גרמנית, ארלי בירד.
lt/pgt

ltpgt
השלב השני של סבב הגיוס בוצע בקרב משקיעים אסטרטגיים, והחל בעיצומם של האירועים הביטחוניים בישראל; במסגרתו גייסה החברה 13 מיליון דולר, בעיקר מבנק UBS, הנחשב לבנק הגדול באירופה, ומקרן ההשקעות אינטל 64, הנמצאת בבעלות חברת אינטל. אינטל 64 משקיעה רק בחברות המפתחות תוכנות המבוססות על פלטפורמת השרתים החדשה בארכיטקטורה בת 64 סיביות. כמו כן, השתתפו בגיוס חלק מהמשקיעים הקודמים בחברה.
lt/pgt

ltpgt
עד כה גייסה מיוטק כ-40 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס. בעלת המניות החיצונית הגדולה בחברה היא קרן סטאר. ב-2000 תיכננה מיוטק לבצע הנפקה ציבורית בבורסת נויר מרקט בגרמניה, ואולם עקב מצב השוק נדחתה ההנפקה הציבורית, ובמקומה הושלמה ההנפקה הפרטית.
lt/pgt

ltpgt
לדברי מנכ"ל מיוטק, יוחי סלונים, בעת ההכנות להנפקה הציבורית עברה החברה שינוי ארגוני שבמסגרתו התמנה לתפקיד המנכ"ל, והוחלט להעמיק הקשרים עם משקיעים אסטרטגיים.
lt/pgt

ltpgt
מיוטק הוקמה ב-96' על ידי קבוצת עולים ממדינות חבר העמים, וקיבלה את חסותו של אריה פיינגולד, ששימש באותה עת יו"ר חברת מרקורי ומשמש כיום יו"ר מיוטק. החברה פיתחה טכנולוגיית תוכנה שנועדה לשמש כלי בידי מפתחים, לצורך בדיקת תקלות בעת כתיבת קוד תוכנה והרצתה.
lt/pgt

ltpgt
לדברי סלונים, מדובר בטכנולוגיה רוסית במקורה. "ממשלת ברית המועצות לשעבר מימנה כמה פרויקטים שניסו לפצח את קוד המקור של תוכנות אמריקאיות; אחת הדרכים היתה הקלטת פעילות התוכנה וזיהוי שלבי פעילותה באמצעות ניתוח. הרעיון של מיוטק התבסס על תפישה זו. פיתחנו 'קופסה שחורה למפתחים'".
lt/pgt

ltpgt
תפקוד התוכנה שפיתחה מיוטק אינו תלוי בסוג התוכנה הנבדקת; היא מתחברת לתוכנה, מקליטה את פעילותה ומאפשרת לאתר במדויק את התקלה שגרמה לנפילה או לשיבוש הפעולה.
לפני כ-8 חודשים ביצעה מיוטק תפנית בשוקי היעד שלה. "הבנו ששוק שרתי הארגונים הגדולים, המעלים לאינטרנט תוכנות קריטיות, מעניק הזדמנות טובה לקופסה השחורה שלנו", אמר סלונים. "בארגונים כאלה מאפשרת התוכנה למנהלי הרשתות לאתר תקלות בזמן אמת ולנתח תקלות שהתרחשו.
lt/pgt

ltpgt
"קריסת שרת במערכות פיננסיות למשל, היא לעתים שאלה של חיים ומוות לארגון. התוכנה שלנו יושבת על השרתים הגדולים, ובמקרים מסוימים במחשבי הקצה של המשתמשים בארגון. מנהלי הרשת יכולים לראות את המתרחש בה עד לרמת האירוע הבודד שגרם לתקלה, ואפילו לזהות פגמים בפקודות התוכנה".
lt/pgt

ltpgt
בשלב זה מבוססת הקופסה השחורה שפיתחה החברה על מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט, לקוחתה הגדולה ביותר. כיום מפתחת מיוטק מערכות מבוססות יוניקס עבור שרתי חברת סאן, שעמה חתמה באחרונה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי.
lt/pgt

ltpgt
"השקעת אינטל בחברה נועדה להרחבת הקשרים האסטרטגים שלנו ולשילוב תוכנת הקופסה השחורה בשרתים של אינטל. זה יוצא דופן שחברה חותמת על הסכמים אסטרטגיים עם שלוש חברות ענק מתחרות כסאן, אינטל ומיקרוסופט", אמר סלונים.
lt/pgt

ltpgt
מיוטק מעסיקה 110 עובדים, ומרכז הפיתוח שלה ממוקם באור יהודה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully