וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד ינסה להעביר הצעת התקציב של שוחט - בשינוי של חצי מיליארד שקל

3.3.2001 / 18:53

מקורבי ראש הממשלה הנבחר: המועמד המועדף לאוצר - סילבן שלום


ltpgt
מאת צבי זרחיה
lt/pgt

ltpgt
בליכוד מקווים להקים בתוך 10 ימים ממשלה חדשה, על מנת שניתן יהיה להספיק ולאשר בקריאה שנייה ושלישית עד סוף מארס 2001 את הצעת תקציב המדינה. ההערכה היא ששר האוצר החדש יבקש מהכנסת להצביע על הצעת התקציב בסך 240 מיליארד שקל, שהוגשה לפני כ-4 חודשים על ידי שר האוצר, אברהם שוחט. עם זאת, הצעת התקציב תכלול שינויים בהיקף של כחצי מיליארד שקל, לצורך השגת תמיכתן של הסיעות החרדיות וסיעות העולים העתידות להשתתף בקואליציה.
lt/pgt

ltpgt
אתמול אמרו מקורביו של ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, כי במידה שתיק האוצר יישאר בידי המפלגה (ולא יימסר למפלגת העבודה תמורת הצטרפותה לממשלת אחדות - צ"ז), הרי שהמועמד המוביל לאיוש המשרה הוא ח"כ סילבן שלום (ליכוד). במקרה כזה, ח"כ מאיר שטרית (ליכוד) - המוזכר גם הוא כמועמד למשרת שר האוצר - יקבל תפקיד אחר בממשלה.
lt/pgt

ltpgt
אם לא תוקם ממשלת אחדות לאומית ינסה הליכוד לגייס רוב בעד התקציב מהמפלגות הבאות: ליכוד, ש"ס, יהדות התורה, מפד"ל, ישראל בעלייה, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו, חירות, וכן הח"כים דן מרידור ורוני מילוא (המרכז), והח"כים דוד ומקסים לוי (ישראל אחת). לאחר התפטרותו של אהוד ברק מהכנסת יצטרף לבית המחוקקים מוטי משעני, מישראל אחת, ובליכוד מצפים לתמיכתו בתקציב.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלי גולדשמידט, ויו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר פינס (ישראל אחת), יציעו למפלגתם לתמוך בהצעת התקציב שהוגשה על ידי שוחט, אם תועלה להצבעה על ידי ממשלת שרון. גולדשמידט אמר אתמול כי על מפלגת העבודה לסייע לליכוד להעביר את התקציב, גם אם העבודה לא תצטרף לממשלת האחדות.
lt/pgt

ltpgt
לדעת גולדשמידט, "העברת התקציב היא אינטרס לאומי, ואסור למפלגת העבודה להפוך אותו לכלי לניגוח פוליטי בממשלה החדשה". עם זאת, הוא סבור שיהיה צורך להכניס כמה שינויים בהצעת התקציב המקורית, ובהם תגבור התקציבים החברתיים. פינס אמר כי "שרון יפעל נכון אם יעלה להצבעה את הצעת התקציב שהגיש שוחט. דחיית אישור התקציב עד ליוני 2001 תכניס את המשק לאי ודאות".
lt/pgt

ltpgt
ח"כ נחום לנגנטל (מפד"ל) הציע אתמול לסיעתו לבקש מהליכוד להעלות להצבעה במליאה את הצעת התקציב שהגיש שוחט בלי לשנותה, על מנת לזרז את אישורה בכנסת. עם זאת, לנגנטל מציע ששר האוצר יגיש בעוד כמה חודשים לכנסת הצעה לתקציב נוסף, שיכלול שינויים בתקציב בהתאם לסדר העדיפויות החדש שעליו תחליט הממשלה. לדבריו, המפלגות הדתיות והחרדיות, יוכלו להעלות את דרישותיהם לשינוי התקציב בעת הדיונים על התקציב הנוסף.
lt/pgt

ltpgt
במפד"ל, בש"ס וביהדות התורה החלו בגיבוש תביעותיהן התקציביות בתמורה לתמיכתן בתקציב. לנגנטל אמר כי מפלגתו תדרוש להקצות תוספת של 200 מיליון שקל, שיועברו בעיקר לחינוך הממלכתי-דתי וכן להגדלת התקציבים לשטחים. עוד יוצע להגדיל את המשאבים לישיבות הסדר, גרעינים תורניים בערי הפיתוח ועוד.
lt/pgt

ltpgt
בש"ס, ביהדות התורה ובמפד"ל תובעים להכניס לבסיס התקציב את העברות הכספים לישיבות, וכן להגדיל את התקציבים למוסדות דת ב-345 מיליון שקל. מדובר, בין היתר, בהגדלת תקציב הישיבות ב-200 מיליון שקל, תוספת של 40 מיליון שקל לרשת מעיין החינוך התורני המקורבת לש"ס, תוספת של 45 מיליון שקל לפנימיות התורניות, ותוספת של 20 מיליון שקל למועצות הדתיות.
lt/pgt

ltpgt
סיעות העולים ידרשו להגדיל את הסיוע לעולים, בעיקר בתחומי דיור ותעסוקה, בתמורה לתמיכתן בתקציב.
lt/pgt

ltpgt
יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ ראובן ריבלין, אמר כי הליכוד שוקל לבקש מהכנסת להקפיא או לדחות חלק מהצעות החוק הפרטיות הנמצאות בשלבי חקיקה שונים בכנסת, שעלותן נאמדת במיליארדי שקלים. בליכוד חוששים מקבלתן בשלבי חקיקה שונים של הצעות חוק פרטיות בעלות תקציבית גבוהה עד לכינונה של הממשלה החדשה.
lt/pgt

ltpgt
במליאת הכנסת, שתחדש בשבוע הבא את דיוניה, מונחות לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית הצעות החוק לעידוד הנגב, והצעת החוק להגדלת המענק ממשלתי לזכאי משרד הבינוי והשיכון שירכשו דירה בירושלים. עלותן של הצעות החוק הללו כ-1.5 מיליארד שקל.
lt/pgt

ltpgt
ריבלין אמר כי בכל מקרה הממשלה החדשה לא תנסה לבטל את חוק משפחות ברוכות ילדים, המגדיל את קצבאות הילדים ואת מענק הלידה במשפחות שבהן 5 ילדים ומעלה. מקורות בליכוד ציינו כי המהלכים להקפאת חלק מהצעות החוק הפרטיות יתנהלו רק לאחר הקמתה של ממשלה חדשה ומינויו של שר אוצר חדש.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully