וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלוור תגיע לנקודת איזון בסוף 2001, ולא כפי שחזו האנליסטים - במחצית השנייה של 2002"

3.3.2001 / 18:53

כך מעריך היום תלי עידן, סמנכ"ל הכספים של החברה; פלוור מאמינה שתגיע ליעד ההכנסות של 100-90 מ' ד' ב-2001, לו ציפו בתי ההשקעות


ltpgt
"היתה לנו שנה מצוינת, ואנחנו מעריכים שנעמוד בתחזיות גם בהמשך", כך אומר היום תלי (נפתלי) עידן, סמנכ"ל הכספים של חברת פלוור , המתמחה במערכות תקשורת אלחוטית רחבת פס.
lt/pgt

ltpgt
לאור התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הרביעי, בהן הציגה צמיחה של 50% בהשוואה לרבעון הקודם, מרשה לעצמו עידן לספק תחזיות מעודדות לגבי השנה הקרובה. "אומנם השוק כולו חווה האטה", אומר עידן, "אולם אנחנו לא מרגישים ירידה בשוק האירופי שבו מרוכזת פעילותנו".
lt/pgt

ltpgt
עידן מעריך כעת כי בניגוד לתחזיות האנליסטים (שפורסמו טרם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי, יש לומר) לפיהן החברה תעבור לרווחיות במחצית השנייה של שנת 2002, הדבר יקרה כבר ברבעון הראשון של שנת 2002, ואת שנת 2001 תסיים החברה באיזון בשורת הרווח הנקי, שהיום עוד צבועה בצבע אדום. ברבעון האחרון, אגב, הפסידה המניה 6 סנט למניה (פרופורמה). "בדקנו את עצמנו בשבע עיניים לפני ששיחררנו תחזיות אופטימיות כאלה", אומר עידן.
ltbrgt
lt/bgtההכנסות הצפויות ל-2001 - בהתאם לתחזיותltbgt
גם בשורה העליונה של הדו"חות לשנת 2001 התמונה נותרת ורודה, והחברה מעריכה כי תסיים את השנה עם הכנסות בטווח שבין 90 ל-100 מיליון דולר. הערכה זו תואמת, פחות או יותר, את תחזית בתי ההשקעות, אולם היו גם בתי השקעות שקיוו להכנסות מעט גבוהות יותר, דוגמת אופנהיימר.
lt/pgt

ltpgt
עידן מעריך כי ברבעון הראשון של השנה תציג החברה הכנסות של 20-18 מיליון דולר. לגבי הרווח החברה לא סיפקה הערכות, אולם נראה כי כעת בתי ההשקעות ישפרו גם את תחזיות ההפסד, שצופות כעת הפסד של 11 סנט למניה ברבעון.
lt/pgt

ltpgt
רבות מהחברות שדיווחו כי הן חוזות האטה בשנת 2001 (חוג אקסקלוסיווי שאליו לא נכנסה פלוור), מוכרות בצורה מאסיווית לשוק האמריקאי. אצל פלוור אין עניין של חשיפה לשוק זה, שכן לחברה אין בו כלל נוכחות, ומעבר לכך, הציוד שלה לא מתאים כלל למכירה בארה"ב, אלא רק בשוק הבינלאומי.
lt/pgt

ltpgt
"אני מאמין שעובדה זו עמדה לטובתנו", אומר עידן. "באמריקה ה-CLECs חלשים יותר, וגם תחום הוויירלס נחשב שם למסוכן יחסית, שכן מספר המפעילים הוא קטן. בתחום ה-MMDS, התדרים הבינוניים, יש שתי חברות עיקריות - וורלדקום וספרינט, ולכן נראה שניתן להגדיר את השוק כקשה יותר".
ltbrgt
lt/bgtפלוור מקבלת את הכסף מהחברות הגדולותltbgt
לדברי עידן, העובדה שפלוור התמקדה דווקא במדינות כמו גרמניה וספרד סייעה לה לפזר את הסיכון בצורה טובה יותר. "שם אין רק שתי חברות שחולשות על השוק, אלא מספר עשרות", הוא מסביר. מכל מקום, מרגע שהחברה תחליט כי היא מעוניינת להיכנס לשוק האמריקאי, תחלוף לפחות שנה וחצי עד שתוכל לפתח מוצר ולהתחיל לייצרו. "כרגע אנחנו לא מתכוונים כלל לעשות כן", אומר עידן.
lt/pgt

ltpgt
סיבה נוספת לכך שהחברה אינה מעריכה כי תחווה האטה, היא שאת התשלומים שלה היא מקבלת מהגופים הגדולים, שותפות ה-OEM שלה והאינטגרטורים, ולא מהחברות עבורן מתבצעות ההתקנות בשטח בצורה פיסית. כך, למשל, את התשלום עבור ההתקנות בחברת FirstMark מקבלת פלוור מחברת סימנס.
lt/pgt

ltpgt
הסכם ה-OEM עם חברת סימנס מוסיף להיות נדבך מהותי בעוגת המכירות של פלוור. עם זאת, ברבעון השלישי של השנה המכירות מערוץ זה היו כ-75% מהמכירות הכוללות, וברבעון הרביעי המספר ירד ל-72%. "להערכתנו המספרים ילכו וייקטנו", אומר עידן. "אנחנו רואים בסימנס נכס חשוב מאוד, אבל היינו רוצים לראות אותה בשנה הבאה תורמת 70%-60% בלבד למכירותינו", הוא אומר.
ltbrgt
lt/bgtהחברה מקווה להיכנס לשוק הישראלי באמצעות המכרז של אופקltbgt
פלוור אף שואפת להיכנס לשוק הישראלי. בתקופה הקרובה תכריע חברת התקשורת הישראלית אופק מבית יורוקום, האם פלוור תהיה החברה שעל ציוד הגישה האלחוטית שלה היא תסתמך במסגרת שירותי התקשורת הפנים ארציים אותם היא תחל לספק. הנהלת אופק אמרה לא מכבר כי היא מעונינת לספק שירותי תקשורת כבר בסוף 2001.
lt/pgt

ltpgt
"אופק בחרה בשלב זה רק באינטגרטור שלה, שהוא חברת נורטל , שתספק לה את תשתית התקשורת להקמת הרשת", אומר עידן, "ועדיין לא החליטה לגבי ספקית הציוד". מסתבר כי נורטל אף היא בתמונה, וייתכן שהיא תהיה זו שבסוף תספק ציוד לחברת אופק, עם המוצר שלה לתדרי ה-26 GHz, למרות שעידן נשמע אופטימי מאחר שפלוור מספקת אף פתרונות לתחום ה-3.5 Ghz. מנכ"ל אופק העריך לא מכבר את שווי הפרויקט כולו בכמיליארד דולר, ואולם עידן אינו מעוניין לומר מה יהיה חלקה של פלוור בפרויקט, אם תזכה, מבחינה כספית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully