וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מבצעי ההונאה באינווסטק הונו גם את בנק איגוד

3.3.2001 / 18:53

על פי חשדות המשטרה, דוד ברהם, שנעצר כחלק מחקירת הפרשה, היה חלק מכנופיה שביצעה הונאות דומות בבנק אגוד ובחברת הברוקרים נשואה זנקס


ltpgt
ltbgt
מאת אסף ברגרפרוינד
lt/bgt
התפתחות בחקירת ההונאה בבנק אינווסטק כללי. על פי חשדות המשטרה, דוד ברהם, שנעצר לפני 8 ימים כחלק מחקירת הפרשה, היה חלק מכנופיה שביצעה הונאות דומות בבנק אגוד ובחברת הברוקרים נשואה זנקס .
lt/pgt

ltpgt
המקרה בבנק אגוד אירע לפני כשנה וחצי ובו מדובר בלקוח, עו"ד במקצועו, שכחלק מפעילות ארוכת טווח שלו בבנק פתח חשבון ורכש באמצעותו אופציות מעו"ף מבלי שהיו לו הביטחונות המתאימים לכיסוי הרכישות בחשבון. במקרה זה נגרם לבנק אגוד נזק של כשני מיליון שקל. הבנק דיווח על המקרה לבורסה.
lt/pgt

ltpgt
חקירת המשטרה בפרשה החלה לאחר תלונת בנק אינווסטק כללי , כי נגרם לו הפסד של כ-8 מיליון שקל לאחר שחשוד נוסף בפרשה, אופיר חזן (ששוחרר בינתיים בערבות ממעצר) פתח בבנק חשבון שבאמצעתו נרכשו אופציות בשוק המעו"ף בהיקף של כ-20 מליון שקל תוך 3 שעות, מבלי שהיה בחשבונם של החשודים ביטחונות לביצוע רכישות אלו - וזאת על ידי ניצול פירצה במערכת האבטחה של הבנק.
lt/pgt

ltpgt
מדברי נציג מפלג ההונאה, פקד דוד בר, בדיון בבקשה להארכת המעצר של ברהם בבית משפט השלום בתל אביב, עולה כי חומר החקירה שנאסף עד כולל שמות של חשודים נוספים שהיו חלק מהכנופיה, החשודה בביצוע מעשי ההונאה. לדברי פקד בר, מדובר בכנופיה מאורגנת שתפקידו של כל אחד מהמעורבים בה היה מוגדר וממודר. בר ציין כי המשטרה גילתה את הדירה בבאר שבע, שממנה פעלו החשוד ושותפיו למעשה ההונאה.
lt/pgt

ltpgt
בר הוסיף כי המשטרה בודקת גם אם היה קשר בין ברהם ושותפיו לרוכשי האופציות שנמצאו מצדה השני של העסקה הבורסאית. שופט בית משפט השלום בתל אביב, חיותה כוחן, האריכה את מעצרו של ברהם בשישה ימים. בנק איגוד סירב להגיב להתפתחויות בחקירה. מנשואה זנקס לא הגיעה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully