וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק ירד ב-2.1% בעקבות נפילה של 13% בסיסקו; אינדיגו זינקה ב-15.7%

3.3.2001 / 18:53

הזינוק במניה היה על רקע הודעת החברה כי השיקה מערכת דיגיטלית חדשה בשיתוף עם חברת דיגיטל נאו; טיוגה עלתה ב-9.4% בעקבות הדו"חות; רדוויז'ן איבדה 12.5%


ltpgt
ירידה של 13.1% במניית סיסקו , לאור תוצאותיה הכספיות המאכזבות אמש והנמכת תחזיות הצמיחה לשני הרבעונים הקרובים, הובילה היום את המשקיעים להסיט כספים ממניות הטכנולוגיה אל כיוון מניות ה"כלכלה הישנה", שם רמות המחירים נראות אולי הגיוניות יותר.
lt/pgt

ltpgt
"עם ירידה כזו במניית סיסקו, יכול היה היום להיות גרוע יותר", אמר אנליסט בוול סטריט. אומנם הירידות שרשם מוקדם יותר מדד הנאסד"ק, של כ-4%, נראו גרועות לפי כל קנה מידה, ובשעה האחרונה הן נחלשו מעט, אך עדיין התמונה לא נותרה חיובית כלל.
lt/pgt

ltpgt
את המסחר סיים המדד בירידה של 2.13% לרמה של 2,607.82 נקודות, וזאת לאחר שמוקדם יותר אף נפל אל מעבר לקו 2,600 הנקודות, אותו חצה בדרך למעלה ב-10 בינואר השנה. הדאו הצליח לשמור במהלך היום על יציבות יחסית, וסיים את המסחר ברמה של 10,944.77 לאחר שנסגר בירידה מתונה יחסית, של 0.1%.
ltbrgt
lt/bgt"אפקט סיסקו" סחף את השוק לירידותltbgt
המשקיעים גילו היום עצבנות, ממש כמו בכל התקופה האחרונה, מחששות מפני הכלכלה המאיטה בארה"ב, ומפני דו"חות מאכזבים של חברות גדולות בארה"ב. ואולם ענקית ציוד התקשורת סיסקו, שתחום פעילותה נוגע לכל תחומי הטכנולוגיה, היא זו שהיתה היום במרכז הבמה.
lt/pgt

ltpgt
הדו"חות הרבעוניים שסיפקה אמש החברה היו מאכזבים למדי, שעה שהתברר כי הכרזותיו של ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל החברה, על כך שהרבעון האחרון היה "מאתגר" - הסתברו כנכונות. החברה דיווחה על רווח של 18 סנט בלבד למניה ברבעון, מתחת לתחזיות ל-19 סנט למניה. אגב, היו אלה הדו"חות הראשונים של החברה תחת כהונתו של צ'יימברס בהם היא מפספסת את התחזיות.
ltbrgt
lt/bgtירידות בישראליות הכבדותltbgt
המסחר בישראליות התנהל היום בנטייה לירידות, ובלטו במיוחד המניות הכבדות, ובהן מניית מניית אמדוקס , שאיבדה 2.1%. מניית טבע , שהודיעה היום כי מינהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) העניק לה את אישור השיווק הבלעדי והסופי לשתי תרופות: תרופת ה-Nifedipine XL, במינון של 30 מ"ג בטבליות, ותרופת ה-Etodolac, במינון של 400 מ"ג בטבליות, נסחרה אף היא היום בירידות. את המסחר סיימה המניה בירידה של 2.8% למחיר של 51.4 דולר - מרחק של 35% ממחיר השיא שלה.
lt/pgt

ltpgt
על רקע האווירה השלילית היום בקרב מניות הטכנולוגיה בלטה במיוחד מניית אינדיגו , שזינקה ב-15.7% למחיר של כ-5 דולרים. אינדיגו, כך נראה, נהנתה היום מהלך רוח חיובי, לאור הודעתה כי השיקה, בשיתוף עם חברת דיגיטל נאו (Digital Now), מערכת דיגיטלית חדשה להדפסה וסריקה מהירה של סרטי צילום. מאז תחילת ינואר השלימה המניה עלייה מצטברת של יותר מ-35%.
lt/pgt

ltpgt
גם בקרב הישראליות זרם הדו"חות הרבעוניים התעצם והפך למבול של ממש. אמש, לאחר המסחר, פירסמה חברת טיוגה את תוצאותיה הכספיות לרבעון, מהן עולה כי היא הצליחה לעלות על תחזיות האנליסטים, הן בשורה התחתונה והן בשורה העליונה של הדו"חות. המניה עלתה היום בתגובה לדו"חות ב-9.4% למחיר של 2.9 דולרים (במחזור מסחר נמוך מעט מן הממוצע) - כ-57% מעל למחיר השפל איתו פתחה את שנת 2001.
ltbrgt
lt/bgtאורבוטק: צומחת מהר יותר מהשוק, אך המניה נופלתltbgt
גם חברת אורבוטק פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות, מהן עולה כי היא הצליחה להציג גם בשנת 2000 תוצאות כספיות מצוינות וצמיחה מהירה בהרבה מתחזיות האנליסטים, ומשוק ציוד הייצור של מעגלים מודפסים וצגים שטוחים באופן כללי. בתגובה לדו"חות, המניה איבדה 4.9% למחיר של 46.5 דולר.
lt/pgt

ltpgt
בשנת 2000 כולה צמחה החברה ב-34%, אך התחזית של אורבוטק היא כי בשנת 2001 הגידול המהיר הזה לא יימשך. "אנחנו עדיין מקווים לעמוד ביעד הכנסות של 105-100 מיליון דולר בשנת 2001", אומר עמיחי שטיינברג, סמנכ"ל הכספים של החברה. גם בצורה שנתית, המספר תואם את התחזיות של האנליסטים המסקרים את החברה, וחוזים כי היא תציג ב-2001 מכירות של 441 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgtרדוור ורדוויז'ן ממשיכות ליפול יחדltbgt
מניית מג'יק נהנתה היום מהודעת החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת פרוקסימה (Proxima) , חברה בת בבעלות מלאה של חברת יבמ. על פי ההסכם, פרוקסימה תשתמש בטכנולוגיה של מג'יק ליצירת פתרונות ואפליקציית ניהול קשרי לקוחות שיותאמו במיוחד לשוק האיטלקי. כיום נסחרת מג'יק לפי שווי שוק של כ-100 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
גם מניית מאינד זכתה היום לאווירה חיובית, על רקע הודעתה כי חתמה על הסכם שיווק משותף עם חברת CTI בריבוע. האחרונה תשלב את שירותי המסרים המאוחדים שלה במערכות הבילינג של מאינד. למרות שבשלב זה מדובר רק בהסכם שיתוף פעולה שטרם תורגם להכנסות אצל מאינד, המניה עלתה ב-5.1% למחיר של 7.7 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-160 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
עוד בלטו: מניית רדוור , שירדה ב-8.7% למחיר של 19 דולר, ובכך השלימה ירידה של 13% ביומיים, מאז פרסום תוצאותיה הכספיות; ומניית רדוויז'ן 10003287-MRQ , שנפלה ב-12.5% למחיר של כ-10.1 דולר. בסך הכל נפלה המניה ב-40% בארבעה ימים. הירידה ברדוויז'ן היא על רקע פרסום תוצאותיה הכספיות, ועל רקע הורדת המלצות מבתי השקעות המכסים את החברה, לאור הנחיות החברה כי לא תעמוד בתחזיות ל-2001.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully