וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בעליה: פנים או חוץ, ובעיקר הרבה תודה

3.3.2001 / 18:53

אריאל שרון התקשר במהלך הלילה לשרנסקי וליברמן והודה להם על גיוס הקול הרוסי; כמה זה יעלה לו? פנים או חוץ לשרנסקי, תיק כלכלי בכיר לליברמן, למרות שגובש נגדו כתב אישום

מאת תולי שרגאי

ישראל בעליה מגיעה למשא ומתן הקואליציוני בתחושה שלא היא זו שצריכה לבקש, אלא שרון הוא זה שצריך לתת. ח"כ יולי אדלשטיין, שמונה היום לראש צוות המשא ומתן הקואליציוני, אמר כי "העולים סיפקו את הסחורה באחוזי הצבעה גבוהים יותר עבור שרון מאשר כלל הציבור. זה לא שמגיע לנו, אלא זה אינטרס עליון של ראש הממשלה להגיע לשיתוף פעולה לטווח ארוך עם העולים, כדי לא להגיע למצב אליו נקלע אהוד ברק".

שיתוף הפעולה הזה יתבטא, לדעת ישראל בעליה, במתן שני תיקים בכירים לראשיה. תיק הפנים ותיק הקליטה הם כמובן הבחירה הטבעית, אבל נתן שרנסקי לא יפסול גם את תיק החוץ. מינוי זה יכול לעזור מאוד לשרון, שש"ס עלולה ללחוץ עליו שלא לתת לשרנסקי את תיק הפנים. נראה שישראל בעליה מוכנה לקבל את תיק החוץ במקום תיק הפנים, בתנאי שזה לא ייראה כמו כניעה לש"ס. "העובדה שהם מוכנים לתת לנו את תיק החוץ ולא את תיק הפנים היא מעניינת. זה כמו לא לתת לנו עשרה שקלים, אבל לתת לנו מאה. בכל מקרה לא אכפת לי מה ש"ס מוכנים ומה לא". תמורת ממשלת אחדות, אג'נדה ותיקה של ישראל בעליה, הם מוכנים לוותר אפילו על אחד התיקים.

העובדה שהם רק ארבעה חברי כנסת אינה צריכה, לדעתם, להפריע לשרון. "בשיחות לפני הבחירות שרון הבין שאנחנו רק ארבעה בגלל תקרית טכנית שקרתה בכנסת, והוא נתן לנו להבין שמבחינתו ישראל בעלייה נחשבת לסיעה של שישה חברי כנסת", אומרים במפלגה.

הלחץ על ראשי ישראל בעליה מגיע מלמטה. הפעילים שחרשו את השטח בחודש האחרון בכנסים יומיומיים לא עשו את זה כדי לראות את מנהיגיהם במשרד נידח. רונן פלוט, ראש מטה הבחירות של ישראל בעליה, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו מצפים לפחות לשני תיקים, קליטה ופנים. אם לא נקבל – שרון לא עשה שום דבר. הוא חייב להבין מה העולים עשו בשבילו".

ישראל ביתנו: כמה שווה האמירה על הפצצת סכר אסואן?

בישראל ביתנו שומרים כרגיל על ערפל קרב. אמש התקשר שרון להודות לאביגדור ליברמן על תמיכתו וגיוס המצביעים המסיבי לקלפי. האם הוא הודה לו גם על העצה להפציץ את סכר אסואן? שגיב רוטנברג, דוברו של ליברמן, אמר בתגובה ש"לפני ההכרזות האלה שרון הוביל ב-16 אחוזים, ובסוף השבוע שאחריהן הפער לעומת ברק עלה ל-20 אחוזים".

ומה יקבל ליברמן בתמורה? הסיסמה היא עדיין "תיק כלכלי בכיר". את העובדה שנגד ליברמן גובש כתב אישום בעבירות של איומים והעלבת עובד ציבור, כתב אישום שעל פי פסיקת בג"ץ ימנע ממנו להתמנות לתפקיד סגן שר או שר, פוטרים בישראל ביתנו כלא משמעותית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully