וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתי אלון נידונה ל-17 שנות מאסר

1.7.2003 / 9:32

הורשעה בגניבת 254 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר ולקוחותיו; בנוסף, הוטל עליה קנס בסך 5 מיליון שקלים; פרצה בבכי כששמעה את גזר הדין; אביה, אביגדור מקסימוב, נידון ל-6 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר 17 שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על אתי אלון, שהורשעה בגניבת 254 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר ולקוחותיו. בנוסף, הוטל על אלון קנס בסך חמישה מיליון שקלים. על אביה של אלון, אביגדור מקסימוב, גזרה השופטת, עדנה קפלן-הגלר, שש שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי. כן הוטל עליו קנס בסך מיליון שקל.

אלון, ששימשה סגנית מחלקת ההשקעות של סניף הבנק בתל אביב, הורשעה בעבירות נוספות: קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה, זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

השופטת דחתה את טענותיה של אלון להקל בעונשה. אלון ביקשה הקלות, בעיקר בגלל שני ילדיה הקטנים. השופטת אמרה, כי בפני אלון עמדה בחירה בין טוב לרע, והיא בחרה ברע. "איך היא לא חשבה על ילדיה במהלך חמש השנים בהם גנבה?", שאלה השופטת.

מיד לאחר הקראת גזר הדין פרצה באולם מהומה, במהלכה התמוטטה אלון ופרצה בבכי. הכתבים וצלמי העיתונות הוצאו מהאולם, כאשר בני המשפחה שנותרו בפנים החלו לקרוא קריאות קשות לעבר השופטת ונציגי התקשורת. פרקליטה של אלון, עו"ד יהושע רזניק, אמר בראיון לגלי צה"ל כי העונש שקיבלה אלון הוא חמור וקשה מדי, וכי בכוונת הסנגוריה לערער לבית המשפט העליון על חומרת העונש.

התביעה דרשה למעלה מ-20 שנות מאסר

כתב "הארץ", צבי הראל, מוסיף:

גניבות העתק של אלון נמשכו חמש שנים. עיקר הגניבות נעשו בעזרת צ'קים בנקאיים שהוצאו והודפסו לפי בקשתו של אחיה, המהמר עופר מקסימוב, שמשפטו מתברר בימים אלה בפני השופט שלי טימן. בשנה הראשונה גנבה אלון סכומים כוללים של מיליון שקל ועיקר גניבותיה היו בשנה האחרונה.

המעילה בבנק התגלתה ב-25 באפריל אשתקד, כאשר אלון עזבה את הבנק והגיעה לתחנת המשטרה ברחוב הרכבת בתל אביב. היא הגיעה בלוויית סניגורה דאז, עו"ד בני נהרי. בטרם עזבה את הסניף גנבה את סכום הכסף האחרון: 70 אלף שקל, אותם שילמה לסניגור כדי שייצג אותה. אלון הודתה במשטרה במעשים שיוחסו לה ושיתפה פעולה לאורך כל החקירה.

התובע, עו"ד עידו דרויאן, ביקש לגזור על אלון למעלה מ-20 שנות מאסר, קנסות ופיצויים. הסניגור רזניק טען, כי העונש המבוקש על ידי התביעה הוא חמור יותר ממאסר עולם. הסניגור מנה כמה סיבות מקלות. בין היתר את העובדה שאלון היתה כלי שרת של אחיה ואביה כדי לחלץ את האח מאנשי השוק האפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully