וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוויז'ן החזירה את האנליסטים למציאות; בסלומון סמית ברני מעריכים שהרווח ב-2002 יהיה נמוך ב-40% מהתחזית הקודמת ל-2001

3.3.2001 / 18:53

גם בשורת המכירות לא תעמוד רדוויז'ן ביעדים שהציבה לעצמה - 68 מיליון דולר ב-2001, לעומת תחזיות אנליסטים של 87-84 מיליון דולר


ltpgt
ההודעה של חברת רדוויז'ן על התוצאות העסקיות המצוינות לשנת 2000 היתה יכולה לעמעם את אזהרת הרווח הטמונה בה לגבי 2001, אמלא החובה החדשה של החברה למסור בצורה פומבית את תחזיותיה לגבי השנה הקרובה.
lt/pgt

ltpgt
ואכן, רדוויז'ן הסבירה אתמול בשיחת ועידה כי הצמיחה בשנה הבאה תהיה נמוכה הרבה פחות מהמתוכנן. למעשה, לפחות ביחס לתחזיות מדובר על צניחה יותר מאשר על צמיחה, אף שבפועל רדוויז'ן עדיין מעריכה כי תצמח ב-50% ב-2001.
lt/pgt

ltpgt
האנליסט ויקטור הלפרט מבנק ההשקעות סלומון סמית ברני, פירסם בעקבות ההנחיות החדשות של החברה תחזית לגבי תוצאותיה העסקיות בשנתיים הקרובות. הוא מעריך עתה כי הרווח הנקי של החברה בשנה הבאה יהיה 40 סנט למניה, או כ-8.7 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
רווח זה הוא פחות מחצי מהתחזית הקודמת של סלומון סמית ברני ושל יתר הבנקים המסקרים את רדוויז'ן, שחזו לה רווח של כ-80 סנט למניה ב-2001.
lt/pgt

ltpgt
הסיבה לצניחה בתחזיות הרווח היא שגם בשורת המכירות לא תעמוד רדוויז'ן ביעדים שהציבה לעצמה. המכירות אמורות להסתכם ב-2001 ב-68 מיליון דולר לעומת תחזיות האנליסטים למכירות של 87-84 מיליון דולר.
ltbrgt
lt/bgtאזהרת הרווח לא הפתיעה את המשקיעיםltbgt
בסלומון עידכנו את התחזיות בהתאם להנחיות של החברה ונתנו גם יעדים לחברה ל-2002. המדהים הוא שהתחזית של סלומון לגבי החברה ב-2002 היא לרווח של 52 סנט למניה בלבד, נמוך ב-40% מהתחזית המקורית לרווח שהחברה אמורה להציג כבר ב-2001.
lt/pgt

ltpgt
אזהרת הרווח של רדוויז'ן לא הפתיעה יותר מדי את המשקיעים בוול סטריט. אלה לא חיכו להנחיה הרשמית של החברה, אלא מכרו את המניות מראש. עוד לפני פרסום התוצאות, רדוויז'ן נסחרה במחיר של 14.5 דולר בלבד - הנמוך ב-80% ממחיר השיא שלה בשנה האחרונה - מחיר ששיקף שווי חברה של כ-300 מיליון דולר בלבד.
lt/pgt

ltpgt
אחרי אזהרת הרווח צנחה המניה בעוד 20% למחיר של 11.5 דולר, המשקף שווי חברה של 214 מיליון דולר, כאשר בקופת החברה היו בסוף הרבעון מזומנים בהיקף של כמעט 100 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בסלומון סבורים כי למרות הורדת התחזיות המשמעותית, המחיר הזה של רדוויז'ן מהווה הזדמנות קנייה, ומשאירים למניה המלצת "קנייה" בסיכון גבוה. עם זאת, את מחיר היעד חותכים האנליסטים בחדות והוא עומד עתה על 18 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 40 דולר.
lt/pgt

ltpgt
מעבר לתוצאות המאכזבות בשורה העליונה, בסלומון חוששים גם משולי הרווח הנמוכים של רדוויז'ן, ומסבירים כי הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון על 3.7% בלבד, לעומת תחזית לרווח תפעולי של 6.6%.
ltbrgt
lt/bgtהידוק היחסים עם סיסקוltbgt
למעשה, רדוויז'ן הצליחה ברבעון הרביעי להציג תוצאות טובות לכאורה בשורה התחתונה רק בגלל הכנסות מימון גדולות, כאשר הרווח של החברה מפעולות היה אפסי ועמד על חצי מיליון דולר מתוך מחזור של יותר מ-15 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בבנק האמריקאי מציינים כי המכירות של רדוויז'ן נטו בסוף השנה לכיוון מכירות בארה"ב, שבסיכום שנתי היוו 63% מכלל המכירות של החברה. המכירות הגדלות בארה"ב הן בעיקר תוצאה של הידוק היחסים בין רדוויז'ן - המספקת תוכנה לניהול גייטווייס להעברת וידיאו וקול על גבי רשתות IP - לבין סיסקו 10003562-MRQ .
lt/pgt

ltpgt
הענק האמריקאי היה הלקוח הגדול ביותר של רדוויז'ן בשנה האחרונה, והוא היחיד שתרם יותר מ-10% מהכנסות החברה.
lt/pgt

ltpgt
בתור נקודה אופטימית, מציינים בסלומון את הרכישה של אקורד על ידי פוליקום - שהשאירה את רדוויז'ן בתור ה-pure play היחיד בשוק העברת הקול והווידיאו על רשתות IP.
lt/pgt

ltpgt
הרווח הגדול ביותר הוא שרדוויז'ן מתחילה לעבוד עם סוני, שהיא השחקן השני בעולם בשוק הציוד לשיחות וידיאו, שסוגר במהירות על השחקן המוביל, פוליקום. ברור כי עתה סוני לא תרצה לעבוד עם אקורד - שהיא חטיבה של המתחרה הגדולה פוליקום - ולכן תעדיף לעבוד עם רדוויז'ן.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully