וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרצ מאוחדים: פרס גרם לתבוסת ברק

3.3.2001 / 18:53

חברי המפלגה מצטרפים לשריד וטוענים כי התנהגותו של פרס וההתבטאות שלו ערב הבחירות פגעו בברק; ח"כ ג'בארה: כעסתי על ההתבטאות, היתה לה השפעה על התוצאות; חזן: לא להסתכל לאחור


מאת גלי סימן-טוב

גם במרצ שולפים סכינים בעקבות ניצחונו של שרון בבחירות, אולם אלה מופנות כלפי שמעון פרס. יו"ר מרצ, יוסי שריד, תקף אמש את פרס והאשים אותו במפלתו של אהוד ברק בבחירות. שריד התייחס להתנהגות של פרס במערכת הבחירות ולהתבטאותו ערב הבחירות, בה קרא לברק להתפטר אם יובס על ידי שרון.

רק לפני פחות מחודשיים, עוד התלבטה מועצת מרצ האם לתמוך במועמדותו של פרס לראשות הממשלה בראש מחנה השלום. והיום, יום אחרי התבוסה, אפילו ח"כים שתמכו בו בעבר מסרבים להפגין חיבה מיוחדת למי שיכול היה להיות מועמד אם רק היו מחליטים שם אחרת.

"הייתי תומכת נלהבת במועמדותו של פרס, אבל אני לא חושבת שהתוצאות היו שונות יותר אם פרס היה מועמד. ההפרש היה כל כך גדול, כך שגם פרס לא היה משנה דבר. נכון שעבדנו קשה מאוד עבור אהוד ברק, כי האמנו בדרכו כמייצג מחנה השלום, אך החברה הישראלית בחרה לנטות ימינה", אומרת ח"כ חוסניה ג'בארה, שפעלה נמרצות בקרב המגזר הערבי. עם זאת הוסיפה, כי "כעסתי אמש על פרס שהתבטא בחריפות כלפי ברק ערב הבחירות. לדעתי, להתבטאות הזו היתה השפעה על תוצאות ההצבעה".

גם, ח"כ נעמי חזן שתמכה בפרס לא מוכנה היום להסתכל לאחור, ולחשוב מה היה קורה אילו פרס היה מתמודד מול שרון: "לא צריך לחזור אחורה ולנחש מה היה קורה אילו, אלא לקבל את המציאות החדשה ולהיערך לקראתה. השקענו מאמצים רבים עבור מחנה השלום, עבור הדרך בה האמנו אפילו שהמועמד בראש המחנה לא היה האידיאלי ביותר".

חברי כנסת אחרים שתמכו במועמדותו של ברק, גינו אף הם את התנהגותו של פרס ערב הבחירות, ואילו ח"כ ענת מאור אמרה אמש כי "אם ברק לא התכוון להמשיך להוביל את מחנה השלום לאחר הבחירות, היה עליו לפנות את הדרך לשמעון פרס ולא לנטוש את המערכה".

ההודעה על פרישתו של ברק התקבלה בקרב חברי מרצ ברגשות מעורבים. היו מי שטענו, כי הפרישה נעשתה באופן מכובד ובזמן מתאים, והיו מי שטענו כי פרישתו של ברק היא בריחה חסרת אחריות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully