וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס הכחישה הידיעות על מכירת יחידת הלוויינים דיירקטי.וי לניוז קורפ

3.3.2001 / 18:53

ה"פייננשל טיימס" דיווח על מחיר של 70 מיליארד דולר שצפויה ניוז קורפ לשלם


ltpgt
דיווחים רבים בעיתונות האמריקאית, על כך שג'נרל מוטורס (סימול GM) קרובה לחתימת עסקה למכירת חטיבת הטלוויזיה בלוויין שלה לחברת המדיה ניוז קורפ, הוכחשו על ידי GM. ה"וול סטריט ג'ורנל" וה"פייננשל טיימס" היו בין העיתונים שדיווחו כי DirecTV, יחידה של יוז אלקטרוניקס (סימול GMH), שבבעלות GM, תימכר לניוז קורפ. ה"פייננשל טיימס" אף נקב בתווית מחיר של 70 מיליארד דולר, הגבוהה בהרבה מהערכות קודמות.
lt/pgt

ltpgt
לפי הדיווחים, תמזג ניוז קורפ, ענקית המדיה שבבעלותו של רופרט מרדוק, את חטיבת סקיי גלובל נטוורקס, עם דיירקטי.וי. עסקה זו תעניק למרדוק טכנולוגיה ותשתית לוויינית בארה"ב, שתשלים את היצע השידורים הלווייניים של ניוז קורפ באסיה ואירופה.
lt/pgt

ltpgt
ג'נרל מוטורס, כאמור, הכחישה את הידיעות, באומרה כי היא נמצאת במו"מ עם מספר גורמים, ולא רק עם ניוז קורפ. מניות ניוז קורפ רשמו עלייה של 3.2% בבורסת סידני בעקבות השמועות.
lt/pgt

ltpgt
נכון לסוף שנת 2000 היו לדיירקטי.וי 9.5 מיליון מנויים בשוק האמריקאי. ברבעון הרביעי של השנה שעברה רשמה החברה רווח נקי של 1.06 מיליארד דולר, לעומת הפסד נקי של 231.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. מקור הרווח בהכנסה ממכירת נכסים. עבור שנת 2001 מצפה יוז כי הרווח EBITDA שלה יהיה בין 600-500 מיליון דולר, לעומת 594 מיליון דולר לשנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
אולם האטרקטיוויות של דיירקטי.וי עבור ניוז קורפ נעוצה גם בכך שיוז מייצרת, בין היתר, את הציוד הביתי לקליטת שידורי לוויין, ובכך יתאפשר למרדוק לתת דחיפה משמעותית לערוצי הלוויין של ניוז קורפ בארה"ב. מעורבתה לכאורה של מיקרוסופט בעסקה, לפי הדיווח של ה"פייננשל טיימס", מגדילה את העניין ב"משחק" הלוויינים עוד יותר. לפי הדיווח צפויה מיקרוסופט להשקיע 5-4 מיליארד דולר בעסקה, בכוונה להכניס את טכנולוגיית הממירים הדיגיטליים שלה למיליוני בתים בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
בסוף שנת 2000 הודיעה ניוז קורפ על דחיית הנפקתה של סקיי גלובל, בשל המו"מ המתמשך לרכישת יוז. כמו כן מכר מרדוק נתחים מניוז קורפ כדי לממן את הרכישה הממשמשת ובאה.
lt/pgt

ltpgt
רופרט מרדוק, יו"ר ניוז קורפ, שולט ב-30% ממניות החברה. בין נכסי החברה: אולפני פוקס, רשת הטלוויזיה פוקס, קבוצות ספורט, רשתות הלוויינים סטאר וסקיי, ואינספור מגזינים ועיתונים בבריטניה ובארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
ביום רביעי תפרסם ניוז קורפ את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2000.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully