וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן סירב לגלות מי הצביע במקום גבריאלי

1.7.2003 / 0:00

חוקרי היחידה לחקירות הונאה חקרו אתמול את ליצמן וגבריאלי; הח"כ אמר שראה בבירור מי הצביע במקומה, אך סירב לגלות במי מדובר; בהמשך ייחקרו ח"כים החשודים בביצוע ההצבעות הכפולות

חוקרי המשטרה מהיחידה לחקירות הונאה בראשות תת ניצב מירי גולן גבו אתמול בכנסת עדויות במסגרת החקירה בפרשת ההצבעות הכפולות על התוכנית הכלכלית. ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) סירב לגלות לחוקרי המשטרה את מי ראה לוחץ על כפתורי ההצבעה במקומה של ח"כ ענבל גבריאלי (ליכוד). ליצמן אמר כי ראה בבירור מי הצביע במקומה, אך עד כה לא גילה במי מדובר.

חוקרי המשטרה ניסו במשך שעה וחצי "לחלץ" מליצמן את שמו של הח"כ האלמוני, אולם הוא סירב להשיב. הוא הסביר לחוקרים כי ההלכה אוסרת להיות "מוסר" ולא יוכל למסור להם את שמו של הח"כ כל עוד לא יורו לו הרבנים לעשות זאת. סוכם כי ישוב וייפגש עם חוקרי המשטרה לאחר שיוועץ ברבנים.

היום נחקרו חברי הכנסת ליצמן וגבריאלי. כמו כן אמורים להיחקר בימים הקרובים הח"כים רוני בר-און, גלעד ארדן, יעקב אדרי, יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי מהליכוד, השר אברהם פורז (שינוי), וח"כ ואסל טאהא (חד"ש-בל"ד).

שלשום גבו החוקרים את עדותו של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שניהל את ישיבת מליאת הכנסת בלילה שבו אושרה התכנית. במהלך גביית עדותו, שנעשתה על ידי גולן ושני חוקרים נוספים, נשאל ריבלין שורה ארוכה של שאלות לגבי תהליך ההצבעה האלקטרונית. יו"ר הכנסת ציין כי באף אחת מההצבעות לא התעורר אצלו חשד כי היו ח"כים שהצביעו פעמיים, ובעת ההצבעה לא נראה לו דבר פגום.

בתום החקירה יועבר החומר ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, כדי שיכריע אם יש בו בסיס להגשת כתבי אישום, או שאפשר להסתפק בהעמדת האשמים בהצבעות כפולות לדין משמעתי בפני ועדת האתיקה של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully