וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון במאמץ להקמת ממשלה רחבה

3.3.2001 / 18:53

מינה צוות משא ומתן בו חברים אהוד אולמרט, עו"ד נאמן ואורי שני; יחל מחר בסדרת פגישות עם המועמדים לתפקידי השרים; פועל להביא לאישור מהיר של תקציב המדינה

ראש הממשלה הנבחר, אריאל שרון, הקים את צוות משא ומתן של הליכוד להרכבת הממשלה החדשה. המטרה: הרכבת ממשלה רחבה ככל האפשר. שרון מינה כבר לפני מספר ימים את ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, שר האוצר לשעבר, עו"ד יעקב נאמן ואת מנכ"ל הליכוד, אורי שני כחברי צוות המשא ומתן הקואליציוני. בסביבת שרון טוענים כי הצוות, מקצועי ונטול אינטרסים אישיים, יאפשר להביא לסיום מהיר של המשא ומתן. אולמרט הביע היום אופטימיות ביחס לאפשרות של הקמת ממשלת האחדות.

היום פנה שרון למזכ"ל מפלגת העבודה, רענן כהן, וביקש ממנו לפעול למען הקמת ממשלת אחדות. בתחום המדיני ישגר שרון עוד השבוע לארה"ב שליחים להסברת מדיניותו. האישים שיסעו מטעמו של שרון הם: ח"כ משה ארנס, שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דורי גולד ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר, זלמן שובל. כמו כן יצא עד סוף השבוע שליח מיוחד של שרון למדינה ערבית שכנה.

הבוקר העריך ח"כ סילבן שלום (ליכוד) כי המו"מ עם מפלגת העבודה על הקמת ממשלת אחדות עשוי להתעכב עקב פרישתו של ראש הממשלה, אהוד ברק, מראשות המפלגה. "בגלל מגבלת הזמן שמחייבת את הליכוד לאשר את תקציב המדינה עד סוף מרץ, ייתכן מצב שבו תוקם ממשלה צרה תוך השארת פתח לצירוף מפלגת העבודה בעתיד", העריך שלום. מחר תמנה מפלגת העבודה צוות משא ומתן שייפגש עם נציגי הליכוד וידון בנושא ממשלת האחדות. בצוות יהיו חברים ח"כ אופיר פינס והשרים דליה איציק וחיים רמון. פינס מתנגד לממשלת אחדות, בעוד איציק ורמון לא שוללים אפשרות כזו, ובמפלגת העבודה הולכים וגוברים הקולות הקוראים שלא להיכנס לממשלת אחדות.

לדברי שרון הוא נחוש בדעתו לפעול להקמת ממשלה רחבה כדי שיוכל "להגשים את יעדיו, שאיפותיו, וחלומותיו של עם ישראל בארץ ישראל". את הדברים אמר שרון בעת שביקר בכותל המערבי שם נשא תפילת הודיה לבחירתו.

יו"ר סיעת שינוי, יוסף לפיד יצא כבר אתמול בקריאה להקמת ממשלת אחדות חילונית, שתענה לשאיפות השלום, ולהבראת החברה הישראלית. בשינוי אומרים באופן חד משמעי כי אם יוצע להם לשבת בממשלה עם הסיעות החרדיות יעדיפו לשבת באופוזיציה קדנציה נוספת. "ישבנו שנה וחצי באופוזיציה ועשינו את מה שאנחנו מאמינים, ואנחנו מתכוונים להמשיך בעשייה גם אם נעשה זאת מחוץ לממשלה", אומר בכיר במפלגה.

בשינוי מקווים כי התנאי הראשון של מפלגת העבודה לקראת ממשלת אחדות יהיה ממשלה בלי חרדים, אז אומרים שם "נוכל גם אנחנו להצטרף לממשלה מבלי מכשול החרדים".

המהלך הראשון: אישור תקציב המדינה

היום נמסר כי ראש הממשלה הנכנס, אריאל שרון יחל כבר מחר בפגישות עם חברי הכנסת של הליכוד המועמדים לתפקידי שרים. המועמדים הבטוחים הם חברי הכנסת סילבן שלום, מאיר שיטרית, לימור לבנת, יהושע מצא ורובי ריבלין. אולם עד לחלוקת התיקים הרשמיים נתון זה עדיין לא סגור. מי שיכול להתהלך ללא דאגה הוא עו"ד גדעון סער, שמונה היום לתפקיד מזכיר הממשלה. סער כיהן בתפקיד זה בתקופת ממשלת נתניהו. שרון גם צפוי לקיים סדרת פגישות עם כל חברי הכנסת של סיעת הליכוד, במטרה להבין מהן שאיפותיו של כל חבר כנסת.

המהלך הראשון של שרון, עוד בטרם הקמת הממשלה החדשה הוא להביא לאישור תקציב המדינה. מקורביו של שרון יפתחו כבר בימים הקרובים במגעים עם ראשי הסיעות בכנסת במטרה לאשר את התקציב במהירות האפשרית. ח"כ מאיר שיטרית, אחד המועמדים לתפקיד שר האוצר אמר כי יש לאשר את התקציב שהגיש שר האוצר היוצא אברהם שוחט ואם יהיה צורך לשינויים הם יעשו בתוך מסגרת התקציב במהלך השנה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully