וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור וקלינטון שולפים סכינים

3.3.2001 / 18:53

אחרי שנה של יחסים עכורים שוחחו השניים בארבע עיניים; גור האשים: פרשיית לוינסקי גרמה להפסדי; הנשיא היוצא השיב מלחמה: הכישלון הוא שלך, לא השכלת להציג את הישגי הממשל היוצא

זה היה צפוי, זאת רק היתה שאלה של זמן. הם היו שני שותפים פוליטיים שבקושי דיברו במשך שנה, אולם מספר ימים אחרי שאל גור הודה בתבוסתו בבחירות לנשיאות ארה"ב הוא סוף סוף נפגש פנים אל פנים עם ביל קלינטון.

עיתון "וושינגטון פוסט" מפרסם היום כי במשך יותר משעה, במה שתואר על ידי מקורבים כ"שיחה בוטה בצורה יוצאת דופן", האשים גור את קלינטון בהפסדו בבחירות. סגן הנשיא היוצא טען כי פרשיית לוינסקי וחוסר התמיכה לה זכה מהציבור בעקבותיה, היו מרכיבים עיקריים בתבוסתו בבחירות לנשיאות.

קלינטון לא נשאר חייב. מקורביו סיפרו כי הגיב ואמר שהיה זה כישלונו של גור, שלא השכיל להציג את הישגי הממשל היוצא.

השיחה בין השניים היתה סיום עכור ליחסים שפעם היו קרובים ביותר, אולם החלו להידרדר במהלך המרוץ לנשיאות של גור. הפגישה התנהלה בארבע עיניים והיא אפילו לא נרשמה בלוחות הזמנים שמופצים בבית הלבן. "מתח", היה התיאור של אחד מיועצי קלינטון לגבי האווירה בפגישה. מקורב של גור כינה אותה "מזוככת".

לגבי תוצאות השיחה דעות המקורבים היו חלוקות. אחדים אמרו כי בשיחה דובר לראשונה על היחסים הקשים בין השניים שניזוקו במיוחד לאחר פרשת לוינסקי והטענה של גור כי קלינטון שיקר לו ולאומה האמריקאית כולה. מקורב לגור אמר כי הוא "השתוקק להוריד מלבו בשיחה דברים שהציקו לו זמן רב".

אחרים היו אופטימיים יותר לגבי הפגישה וטענו כי ניקתה את האווירה הקשה בין השניים. "היה עליהם לדבר על נושאים רבים", אמר מקורב לקלינטון ולגור. הוא הוסיף כי "התרשמתי כי זו היתה פגישה מאוד בונה". יועץ של סגן הנשיא אמר כי גור "חש שזו היתה שיחה טובה מאוד".

יועצים של המפלגה הדמוקרטית טוענים כי במידה שגור יבקש לשוב ולהתמודד על הנשיאות הוא יצטרך לשקם את יחסיו עם קלינטון, שעדיין נחשב לדמות מרכזית במפלגה, למרות השערוריות שדבקו בו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully