וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

eToys קרובה לפשיטת רגל; המניה נחתכה ב-33%

3.3.2001 / 18:53

קמעונאית הצעצועים המקוונת הודיעה כי 293 עובדיה הנותרים יפוטרו עד האביב


ltpgt
lt/bgtמאת טים אראנגו ltbgt
lt/pgt

ltpgt
קמעונאית הצעצועים המקוונת eToys (סימול ETYS) הפכה אתמול לקורבן האחרון של מגזר המסחר האלקטרוני, כאשר הודיעה על פיטורי 293 עובדיה הנותרים ועל הפסקת פעילות החברה באביב. מניית החברה נפלה ב-33% בוול סטריט.
lt/pgt

ltpgt
חלק מעובדי החברה ימשיכו בתפקידם עד ל-6 לאפריל, ו-eToys תמשיך לשתף פעולה עם גולדמן סאקס ב"חיפוש אחר מגוון אלטרנטיבות אסטרטגיות", בהן מיזוג, מכירת נכסים ושינויים מבניים בתחום הפיננסי.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת קטנים הסיכויים שהחברה תמשיך לפעול אחרי ה-31 במארס, כאשר יאזלו המזומנים שלה, והודיעה כי היא "אינה מאמינה שתצליח לגייס הון נוסף למימון פעילות החברה".
lt/pgt

ltpgt
כן מסרה קמעונאית הצעצועים כי רשויות הנאסד"ק הודיעו לה כי ייתכן ויופסק המסחר במניית החברה בבורסה משום שהיא נסחרה במחיר נמוך מדולר במשך למעלה מ-30 יום ברציפות.
מניית החברה נעה במסלול האופייני של חברות הדוט.קום. אחרי הנפקתה בקיץ 1999 הגיע מחיר המניה ל-90 דולר, המהווה שווי שוק של יותר מ-1.5 מיליארד דולר. בהמשך קרסה המניה.
lt/pgt

ltpgt
אחרי שבעונת החגים הצטמצם נתח השוק של החברה לטובת Toys R Us (סימול TOY), פיטרה החברה 70% מכוח העבודה שלה ב-4 בינואר. שמועות לגבי סופה הקרב של החברה נפוצו בחודש האחרון, במה שמהווה מהלומה נוספת למגזר הקמעונות המקוונת.
lt/pgt

ltpgt
כעת נותרו אמזון וחברת eBay (אי.ביי) שתי קמעונאיות האינטרנט הטהורות היחידות שזוכות לתשומת ליבם של המשקיעים.
lt/pgt

ltpgt
עונת החגים האחרונה המחישה כי מיזמי האינטרנט של הקמעונאים המסורתיים משתלטים על הקניות ברשת. למרות הגידול בהיקף קניות החג המקוונות, שהגיעו לפי קבוצת המחקר ג'ופיטר מדיה מטריקס ל-10.8 מיליארד דולר - עלייה של 54% לעומת השנה הקודמת ומעט פחות מהתחזיות - מרבית הגידול במכירות היתה בקמעונאים מקוונים השייכים לחברות לבנים ומלט.
lt/pgt

ltpgt
מה גם שבתחום המכירות המקוונות של צעצועים, אחת המנצחות הגדולות של עונת החגים היתה Toysrus.com, שמכירותיה המקוונות גדלו פי שלושה ל-124 מיליון דולר, בין השאר הודות לשיתוף הפעולה שלה עם חברות אמזון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully