וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון סיינטיפיק מאשימה: מדינול איחרה בפיתוח סטנטים חדשים

3.3.2001 / 18:53

בעוד המתחרות, ג'ונסון אנד ג'ונסון וגיידנט, הוציאו מוצרים וכבשו פלחי שוק, ירד חלקה של בוסטון בשוק הסטנטים ל-20% מול 35% אשתקד


ltpgt
חברת בוסטון סיינטיפיק, הנמצאת במו"מ לרכישת החברה הישראלית מדינול, האשימה היום את מדינול, ספקית הסטנטים שלה, כי איחרה בפיתוח מוצרים חדשים, בעוד מתחרותיה העיקריות, החברות ג'ונסון אנד ג'ונסון וגאיידנט, השיקו מוצרים וכבשו פלחי שוק.
lt/pgt

ltpgt
בוסטון דיווחה כי חלקה בשוק הסטנטים, שגודלו כ-2.6 מיליארד דולר בשנה, צנח בשנת 2000 ל-20% מול פלח שוק של 35% בשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
סיינטיפיק דיווחה הלילה על רווח של 87 מיליון דולר, המשקף רווח של 22 סנט למניה ברבעון הרביעי של השנה, סנט נמוך מהתחזיות. מכירות החברה ברבעון הרביעי ירדו ב-12% ל-638 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 717 מיליון דולר ברבעון המקביל. סך המכירות בשנת 2000 ירדו ב-6.5% ל-2.66 מיליארד דולר. היום אמר נשיא החברה, ג'ים טובין, כי הוא שבע רצון מהשקת קו המוצרים החדש ברבעון האחרון, ובמיוחד מהסטנט, הקפיץ הרפואי, שמייצרת מדינול.
lt/pgt

ltpgt
בוסטון נמצאת מזה חודשים רבים במגעים לרכישת כ-78% ממניות מדינול אותן היא אינה מחזיקה, אבל בימים האחרונים נקלע המו"מ לקשיים. "לאחר חודשים של משא ומתן, הסיכויים לחתום עסקה הולכים וקטנים", אמר אתמול לרויטרס מקור המקורב לחברה שביקש לשמור על אנונימיות. המקור לא ציין מדוע הסיכויים לעסקה קטנים, אך הוסיף כי העסקה היתה כבר קרובה לסגירה. מקורות קודמים טענו כי החברות לא הצליחו להסכים ביניהן על מחיר.
lt/pgt

ltpgt
כבר באוגוסט שעבר הודיעה בוסטון סיינטיפיק כי היא נמצאת במגעים עם מדינול בנוגע לרכישתה, על מנת לחדור מחדש לפלח השוק המתמקד במוצרים לפתיחת חסימות בעורקים. כיום מחזיקה בוסטון סיינטיפיק ב-22% ממניות מדינול, בעוד מייסדי החברה, קובי ויהודית ריכטר, מחזיקים ב-64% ומייסד שלישי מחזיק בשאר המניות.
lt/pgt

ltpgt
מדינול פיתחה סטנט בשם ניר, המאפשר להשאיר עורקים כליליים (עורקי הלב) פתוחים בעת ניתוח מעקפים, וסתימה חוזרת לאחר מכן.
lt/pgt

ltpgt
בתחילה דווח כי בוסטון סיינטיפיק עשויה לשלם תמורת 78% ממניות מדינול סכום שינוע בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר, מה שמשקף שווי חברה של 2.6-1.9 מיליארד דולר ליצרנית הסטנטים הישראלית. במהלך המו"מ, שנמשך כבר מספר חודשים, ניסה קובי ריכטר לדרוש תמורת מניותיו סכומים גבוהים בהרבה.
lt/pgt

ltpgt
על פי בית ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון, ריכטר דרש כ-8 מיליארד דולר. בוסטון, נכון להיום, היא הלקוח הגדול של מדינול, והיא רוכשת ממנה את הסטנטים שמדינול מייצרת. הסטנטים מיועדים להרחבת עורקים לצורך ניתוח מסוג צנתור. על פי הערכות, מדינול רושמת רווח שנתי של כ-100 מיליון דולר, ומכירותיה מגיעות לכ-350 מיליון דולר בשנה. השליטה במדינול תבטיח לבוסטון שליטה על מקור ההספקה המרכזי שלה בתחום הסטנטים, שאמור להיות אחד ממנועי הצמיחה שלה, וכן יחסוך ממנה השקעה עצמית בפיתוח סטנטים מתקדמים.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully