וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת העבודה מינתה צוות משא ומתן להקמת ממשלת אחדות

3.3.2001 / 18:53

בצוות יהיו חברים בן אליעזר, רמון, איציק, כהן, יחזקאל ופינס; הדיון על מועד הבחירות הפנימיות במפלגה יחל מחר; במפלגה קוראים למנות את פרס לתפקיד יו"ר במקום ברק

מאת הלית לוי וגלי סימן-טוב

מפלגת העבודה מקימה צוות משא ומתן להקמת ממשלת אחדות. בצוות יהיו חברים השרים בנימין בן אליעזר, חיים רמון, דליה איציק, רענן כהן, אבי יחזקאל ואופיר פינס.

על הקמת הצוות החליט מזכ"ל העבודה, רענן כהן, והוא יביא את הנושא לאישור לשכת מפלגת העבודה והסיעה בכנסת מחר אחר הצהריים. הלשכה והסיעה אמורות לדון גם במועד הבחירות הפנימיות במפלגת העבודה, בעקבות הודעתו של ברק להתפטר מתפקידו.

ראשי תנועת הקיבוץ המאוחד התכנסו בצהריים לדיון מיוחד על תוצאות הבחירות וקראו למפלגת העבודה למנות את שמעון פרס ליושב ראש המפלגה עד לבחירת יו"ר קבוע. ראשי התק"מ קראו גם למפלגת העבודה להצטרף ל"ממשלת הסכמה לאומית" שתפעל להמשך תהליך השלום. כמו כן הם דורשים להטיל על שמעון פרס את ניהול המשא ומתן על הצטרפות לממשלה כזאת.

שורה של כינוסים פוליטים


במפלגת העבודה קראו כבר אתמול למינויו של פרס כיו"ר זמני במקומו של ראש הממשלה המתפטר, אהוד ברק. חיים רמון ואברהם בורג היו בין הראשונים שהעלו את הרעיון. אתמול הם קראו להיערך לקיום פריימריז בהקדם האפשרי. חוקת המפלגה מחייבת קיום פריימריז בתוך 14 חודשים אך נראה שבמפלגה מעוניינים לקיימם כבר לאחר חג הפסח. מזכ"ל המפלגה, רענן כהן, אמר שהפריימריז לא יתקיימו בקרוב, שכן ראשית המפלגה צריכה להתארגן ברמת הסניפים והשטח. מפקד החברים בעבודה נמשך. יוסי ביילין, הודה אמש בראיון לערוץ 2 כי "יכול להיות שזה הזמן לבחור בשמעון פרס כנשיא המפלגה. אבל הדבר החשוב הוא להגיד לא מפורש לממשלת אחדות מזויפת בראשות שרון. אם שרון ילך בדרך השלום נתמוך בו".

שרת הקליטה יולי תמיר אמרה אמש: "יש שתי שאלות אמיתיות. צריך להתחיל ולחשוב ביחד איך מובילים את המפלגה. כאשר יתכנס המרכז, ונתחיל לדבר על הדרך, נדע מה אנחנו רוצים. סכינאות תהרוס אותנו".

בתוך כך נודע היום על שורה של כינוסים פוליטיים שצפויים להיערך בימים הקרובים במפלגת העבודה: יו"ר הכנסת, אברהם בורג מכנס כבר הערב פעילים בביתו שביישוב נטף, כמו גם השר יוסי ביילין שיכנס את החוג הפוליטי שלו, "אמת 21" מחר, וח"כ עוזי ברעם שצפוי לכנס את החוג הפוליטי שלו, "פוליטיקה אחרת", ביום שני הקרוב. ברעם יבקש להתייעץ עם פעיליו בנושא ההתמודדות לתפקיד יו"ר העבודה והצטרפות לממשלת אחדות. ברעם מאמין כי מפלגת העבודה צריכה לקחת פסק זמן של שלושה חודשים בטרם תשקול הצטרפות לממשלת אחדות. לאחריהם, טוען ברעם, צריכה המפלגה להצטרף לממשלה רחבה בהתאם לקווי היסוד שיוצעו למפלגה.

הערב צפויה להתכנס המשמרת הצעירה במפלגת העבודה, זו מבקשת להחליף את הדור הוותיק בהנהגה לאור התבוסה בבחירות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully