וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: יוסי חכמי יתקשה למכור לבדו את השליטה בהפניקס

3.3.2001 / 18:53

ל-TheMarker.com נודע כי לאחרונה הגיש חכמי הצעה לרכוש מאליהו את החזקותיו לפי שווי של 400 מיליון דולר ואילו אליהו הגיש הצעה נגדית לפי שווי של 500 מיליון דולר


ltpgt
"ישנם סיכויים נמוכים לכך שיוסי חכמי יצליח למכור לבדו את גרעין השליטה בחברת הביטוח הפניקס" , כך מעריך היום גורם המקורב לחברה. ל-TheMarker.com נודע, כי לא מזמן ניסו קבוצת אליהו ויוסי חכמי להיפרד מההחזקה המשותפת שלהם בהפניקס.
lt/pgt

ltpgt
חכמי הציע לרכוש את החזקותיו של שלמה אליהו בחברה (38%) לפי שווי של 400 מיליון דולר, ואילו אליהו ניסה לרכוש את החזקותיו של חכמי (56%) לפי שווי של 500 מיליון דולר, בעוד ששוויה הנוכחי של הפניקס בבורסה עומד על כ-350 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
שתי ההצעות שהגישו השותפים אחד לשני נידחו, והמצב נשאר על כנו. רכישת הבעלות המלאה על החברה בידי אחד מהצדדים (חכמי או אליהו) היתה מאפשרת לו למכור ביתר קלות בעתיד את השליטה בחברה.
lt/pgt

ltpgt
לכן, מעריכים אותם מקורות, לא סביר להניח שהגורם שירכוש את השליטה בהפניקס מחכמי, יוכל להתעלם מההחזקה של אליהו, והוא ייאלץ לכל הפחות לנהל שיחות בדבר שיתוף פעולה עתידי, או שייאלץ לרכוש ממנו את החזקותיו בחברה. אחד מהשמות שעלו כמועמד אפשרי לרכישת החזקותיו של חכמי הוא חברת הביטוח הכשרת הישוב , שבשליטת משפחת נמרודי. מהכשרת הישוב ביטוח נמסר בתגובה כי החברה מסרבת להתייחס לידיעה.
lt/pgt

ltpgt
אותו גורם מעריך כי ישנן שתי אפשרויות שעומדות מאחורי הפרסומים אתמול על כך שחכמי מציע למכור השליטה בהפניקס לפי שווי חברה של 600 מיליון דולר. הראשונה היא, שחכמי אכן מעוניין למכור את החזקותיו בחברה, והידיעות על כך בכלי התקשורת עוזרות לו להעביר את המסר הזה לקונים פוטנציאלים.
lt/pgt

ltpgt
האפשרות השנייה היא, שמקורן של הידיעות הללו הוא דווקא בחברות המתחרות של הפניקס שמנסות לפגוע בה. זאת, מכיוון שפרסומים על מכירה עתידית של גרעין השליטה פוגעים בסוכנים שעובדים מול הפניקס ומשאירים אותם בעננת אי ודאות. מכל מקום, גם את תגובתו של יוסי חכמי השוהה כעת בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully