וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים לשרון: הגדל את תקציב ההשקעות ב-2 מיליארד שקל

3.3.2001 / 18:53

עוד ממליצה התאחדות התעשיינים לקבוע יעד אינפלציה של 3%-1% ויעד אבטלה שנתי של 8.9%


ltpgt
התאחדות התעשיינים ממליצה לראש הממשלה הנבחר אריאל שרון לקבוע יעד אינפלציה של 3%-1% לשנתיים הבאות. זוהי אחת ההמלצות למדיניות כלכלית רצויה לשנת 2001, שהגישה היום ההתאחדות.
lt/pgt

ltpgt
נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, סבור כי מימוש ההמלצות יציל את המשק הישראלי מההאטה שבה הוא מצוי, ויגרום למפנה בשוק התעסוקה. התאחדות התעשיינים ממליצה עוד לקבוע יעד אבטלה לשנת 2001 של 8.9%, שיבטיח יציבות באבטלה, בהשוואה לרמות האבטלה ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
עוד בהמלצות: להקטין את ההוצאות השוטפות של הממשלה ב-4 מיליארד שקל (שהם 1% מהתוצר) בכל אחת משלוש השנים הקרובות; להגדיל במקביל את תקציב ההשקעות הפיסיות בשני מיליארד שקל, שהם חצי אחוז מהתוצר, בכל אחת משלוש השנים הקרובות; להגדיל את תקציב החינוך הטכנולוגי ב-800 מיליון שקל ואת תקציב המו"פ בסכום דומה, במהלך שלוש השנים הקרובות.
lt/pgt

ltpgt
התעשיינים מצפים שהממשלה תגדיל את התקציב לקידום שיווקה של ישראל בחו"ל, ולהצגת יתרונה היחסי (היי-טק) בכ-1.2 מיליארד שקל במהלך שלוש השנים הקרובות.

כדי להשיג יעדים אלו, ממליצה התאחדות התעשיינים לממשלה החדשה לנקוט בשורה של צעדים כלכליים, ובהם ריווח מדרגות המס, עריכת רפורמה משמעותית במיסוי העירוני, ויישום מדיניות לחיזוק אזורים חלשים, כולל אזורי קו העימות. כמו כן ממליצה ההתאחדות לשנות את מדיניות בנק ישראל בכל הנוגע לשוק מטבע החוץ.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully