וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוגה בעקבות אורכית: עוקפת את התחזיות; צמחה בכ-100% ברבעון ה-4 מהרבעון הקודם

3.3.2001 / 18:53

הצליחה לעקוף את התחזיות בשורת ההכנסות, וצופה לזכות בהכנסות נוספות בזכות ההסכם עם סיסקו; עם זאת, אורכית לא תצמח ב-2001, ותהיה לכך ודאי השפעה על טיוגה


ltp>
מתוצאותיה הכספיות של חברת טיוגה לרבעון הרביעי עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות, הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה של תוצאותיה הכספיות, וכי היא בהחלט צועדת בדרך שהתוותה חברת אורכית ממנה פוצלה טיוגה ביוני 2000, שעה שעקפה לראשונה בהיסטוריה את תחזיות האנליסטים לרבעון.
lt/p>

ltp>
חברת השבבים טיוגה הודיעה היום כי הכנסותיה לרבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-11.3 מיליון דולר - צמיחה של 102% מהכנסות הרבעון הקודם. בקאופמן ברדרס, בית ההשקעות הגדול היחיד שמכסה את המניה, ציפו להכנסות של 6.3 מיליון דולר בלבד, תחזית שאותה עקפה החברה ב-80%.
ltbr>
lt/b> גם ההפסדים טובים מהתחזיותltb>
השורה התחתונה של טיוגה עדיין צבועה באדום, והפסדיה (פרופורמה) הסתכמו ברבעון האחרון ב-4.5 מיליון דולר, בנטרול הוצאות חד פעמיות. בבית ההשקעות קאופמן ברדרס ציפו להפסדים של 8.5 מיליון דולר - בהחלט צמצום ההפסדים מכוונה של אורכית.
lt/p>

ltp>
בתרגום להפסד למניה, מדובר בהפסד של 20 סנט - העמקה אומנם של ההפסדים מהרבעון הרביעי של 1999, אז הם הסתכמו ב-5 סנט למניה, אך שיפור משמעותי מההפסדים אותם הציגה החברה ברבעון הקודם, של 27 סנט למניה.
lt/p>

ltp>
האנליסט אלווין קרסלר מקאופמן ברדרס ציפה להפסד של 33 סנט למניה, בנטרול הוצאות חד פעמיות. אגב, בתוספת ההוצאות החד פעמיות, רשמה החברה הפסד אסטרונומי של 70.3 מיליון דולר או 3.13 דולרים למניה.
lt/p>

ltp>
"אנחנו ממשיכים להתמקד בהוצאה אל הפועל של תוכניתנו, והיא להודיע על לפחות עוד Design Win אחד במחצית הראשונה של 2001", אמר דאגלס גודייר, נשיא ומנכ"ל החברה. בסוף חודש ינואר הודיעה טיוגה על הסכם דומה לאלה שהיא מתכוונת להכריז עליהם בהמשך, עם ענקית התקשורת סיסקו , שיכול להיות מתורגם להכנסות עבורה. משמעות ה-Design Win היא שסיסקו תשלב את שבביה של טיוגה בגירסאות עתידיות של מוצריה.
ltbr>
lt/b> החולשה באורכית תשפיע ודאי על טיוגהltb>
כיום אורכית היא הלקוחה הגדולה ביותר של טיוגה, ולמרות שהנהלת טיוגה לא סיפקה תחזיות מדויקות לגבי ההפסדים וההכנסות בשנת 2001, נראה כי היא צפויה להיפגע בצורה משמעותית מן החולשה שחווה כיום שוק ה-Access והטלקום. להערכת בית ההשקעות פייפר ג'פרי (נשואה זנקס), אורכית לא צפויה לשחזר את ההצלחה של הרבעון הרביעי בקרוב, והיא אמורה לרשום ירידה בהכנסות והעמקת הפסדים.
lt/p>

ltp>
בעת פיצולה של טיוגה מפעילות חברת אורכית , מחיר המניה שלה היה סביב רמה של 16 דולר. מאז לא דרך כוכבה של המניה, והיא נסחרת היום ברמות של כ-2.5 דולרים, המשקפות לחברה שווי של כ-65 מיליון דולר בלבד.
lt/p>

ltp>
מהודעתה של טיוגה מהיום עולה כי חילופי הגברי אצלה ממשיכים במשנה מרץ. החברה הודיעה היום כי דודו וושינה יקודם לתפקיד סגן נשיא להנדסה בחברה, וכי דיוויד גאגן יקודם לתפקיד סגן נשיא מכירות בחברה, ויחליף בכך את דאגלס גודייר, שמונה ב-22 בינואר לתפקיד מנכ"ל החברה. גודייר עצמו החליף ברבעון האחרון את תום סנהאוזר, שהוצנח לחברה יולי 2000. סנהאוזר עצמו הגיע לחברה בתור הבטחה גדולה, היישר מתפקיד מנהל התפעול בגלובספאן, אולם לא הצליח להישאר בתפקיד הרבה יותר מחצי שנה, ולא הצליח להזניק אותה בטווח הקצר, כפי שקיוו שיעשה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully