וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידה של יותר מ-5% במניות בריטיש טלקום, פראנס טלקום ו-KPN בעקבות הורדת מחיר הנפקת אורנג'

3.3.2001 / 18:53

ירידות במניות יצרניות ציוד התקשורת בעקבות האכזבה מהדו"ח של סיסקו


ltp>
המסחר באירופה נפתח בסימן האיתותים השליליים של מניות הטלקום הגדולות. פראנס טלקום ובריטיש טלקום מובילות את הירידות לאחר שפראנס טלקום נאלצה שוב לחתוך את מחיר ההנפקה של אורנג'. מניות יצרניות ציוד התקשורת רושמות ירידות בעקבות תוצאותיה המאכזבות של סיסקו. בלונדון יורד FTSE ב-1.1% ובפרנקפורט יורד הדקס ב-1.1%.
lt/p>

ltp>
בריטיש טלקום ופראנס טלקום נופלות ביותר מ-5% כל אחת, לאחר שהיום הודיעה פראנס טלקום כי הורידה את מחיר היעד של הנפקת אורנג' למחיר של 11-9.5 יורו, לפיו מוערך שוויה של החטיבה הסלולרית בכ-42 מיליארד דולר. החברה נימקה זאת בתנאי השוק הקשים.
lt/p>

ltp>
פראנס טלקום הורידה כבר לפני כחודש את הערכת השווי לכ-50 מיליארד דולר, לעומת מחיר משוער של כ-150 מיליארד דולר שנקבה בו בעת שרכשה את אורנג' באמצע 2000 מידי וודאפון תמורת 33 מיליארד דולר.
lt/p>

ltp>
השלכות המהלך נותנות את אותותיהן בשוק היום: בריטיש טלקום, השוקלת הנפקה או הפרדה של חטיבת הסלולר שלה, יורדת בעקבות פראנס טלקום ו-KPN ההולנדית יורדת ב-6%; וודאפון יורדת ב-2.7%, דויטשה טלקום יורדת ב-2.8% וסונרה נופלת ב-7.9%.
lt/p>

ltp>
מניות יצרניות ציוד התקשורת רושמות ירידות לאחר שאתמול פירסמה סיסקו דו"ח רבעוני מאכזב.
lt/p>

ltp>
לאחר סגירת המסחר בוול סטריט דיווחה סיסקו כי ברבעון הרביעי רשמה גידול של 48% ברווח לעומת הרבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-1.33 מיליארד דולר, או 18 סנט למניה, לעומת תחזיות של 19 סנט למניה. במהלך 12 הרבעונים הקודמים היכתה סיסקו את התחזיות בעקביות. הכנסות הרבעון עלו ב-55% ל-6.75 מיליארד דולר, אולם לא הגיעו לתחזיות של 7.2 מיליארד דולר.
lt/p>

ltp>
מתחרתה של סיסקו, אלקטל הצרפתית, יורדת ב-3.1%. מרקוני הבריטית יורדת ב-2.5%. מניות יצרניות ציוד הסלולר אריקסון ונוקיה יורדות ב-3.6% ו-1.9% בהתאמה.
lt/p>

ltp>
עליות קלות נרשמות במניות הקמעונאיות ומוצרי הצריכה. טסקו עולה ב-1.3%, יונילבר ב-1.1%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully