וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשום מקום?

3.3.2001 / 18:53

בבוסטון סיינטיפיק נערכים לפיצוץ במו"מ לרכישת מדינול


ltp>
מנהלי בוסטון סיינטיפיק נדרשו אתמול בשיחת הוועידה שלהם עם האנליסטים בוול סטריט לשאלת הרכישה האפשרית של מניות מדינול על ידי בוסטון.
lt/p>

ltp>
כזכור, הודיעה בוסטון כי היא נכנסת למו"מ לרכישת מלוא הבעלות על מדינול שהיא מחזיקה ב-22% ממניותיה. אולם, בחצי השנה שחלפה מאז לא הגיעו הצדדים לידי סיכום. ההערכות היו כי הסיבות לאי הסיכום הן פערים גדולים: בני הזוג ריכטר דורשים תמורת החברה כ-6 מילארד דולר ואילו בוסטון מוכנה לשלם 2-1.5 מיליארד דולר.
lt/p>

ltp>
אתמול הסביר סמנכ"ל הכספים של בוסטון, לארי בסט, כי המגעים לרכישת מדינול קשים וכי ייתכן מאוד שבסופו של דבר הם לא יובילו לעסקה בין הצדדים. "אנחנו ממשיכים בשיחות ובמו"מ הקשה הזה", אמר בסט. "אולם השיחות בהחלט עשויות לא להוביל לשומקום, ואנחנו מתכוננים לכך שהן לא יובילו לעסקה באמצעות ביטוח לעצמנו למקרה כזה".
lt/p>

ltp>
נראה כי הכוונה של בסט איננה בהכרח לרכישת פוליסת ביטוח לבוסטון, שכבר נפגעה אנושות ממערכת היחסים הרעועה שלה עם מדינול, אלא לפיתוח עצמי של מוצרים. החל מסוף שנת 2000 מפתחת בוסטון בעצמה סטנט רפואי דומה לזה של מדינול, שאותו היא מתכוונת להתחיל לשווק. בכך תתנתק בוסטון מהתלות הגדולה במדינול, שהיא המפתחת הבלעדית של סטנטים עבורה.
lt/p>

ltp>
במקרה שבוסטון תצליח לפתח בעצמה סטנט רפואי כזה ולקבל עבורו אישור לשיווק בארה"ב, עדיין תהיה מדינול זכאית - על פי ההסכם בין השתיים - לתמלוגים על המכירות שלו אף שאין לה כל קשר אליו. אולם היתרון עבור בוסטון הוא שעתידה יחזור להיות בידיה, ולא בידי מדינול שעם בעליה היא מסוכסכת מאוד.
lt/p>

ltp>
בעבר, העריכו חלק מהאנליסטים כי היחסים הרעועים האלה הם הסיבה לאיחור בהגעה לשוק של מוצרים חדשים של מדינול - שהיתה המובילה העולמית וכעת לחברות אחרות כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון וגאידנט יש מוצרים מתקדמים משלה. אובדן היתרון הטכנולוגי הזה הביא לאובדן נתח שוק משמעותי של בוסטון, והמכירות של החברה מדשדשות כבר יותר משנה.
lt/p>

ltp>
"נושא רכישת מדינול הוא סימן שאלה גדול", סיכם בסט. "אבל אנחנו מתכוננים לצאת לדרך באופן עצמאי אם לא תהיה לנו ברירה".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully