וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה ארעי המונע המשך הפיטורים באי.סי.איי

3.3.2001 / 18:53

מכתבי הפיטורים חולקו לעובדי אי.סי.איי ב-06:00 בבתיהם, לפני קבלת צו המניעה


ltp>
בית הדין הארצי לעבודה בירושלים הוציא היום בבוקר צו מניעה ארעי (עד יום א'), המונע המשך תהליך הפיטורים באי.סי.איי .
lt/p>

ltp>
ביום ב' אחה"צ נתן בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בראשות השופט מאיר נחתומי, את החלטתו, לפיה אינו נענה לבקשת העובדים ליתן צו מניעה כנגד חלוקת מכתבי הפיטורים.
lt/p>

ltp>
מכתבי הפיטורים עוכבו במהלך למעלה משבועיים, באמצעות צו ארעי מה-17 בינואר, שנתן השופט נחתומי לבקשת העובדים, אך על פי החלטתו האחרונה, רשאית ההנהלה החל מהיום, ה-7 בפברואר, להתחיל בהליך הפיטורים, כפי שהוא קבוע בהסכם הקיבוצי המיוחד.
lt/p>

ltp>
על פי הסכם זה, יפוטרו לאלתר רק אותם עובדים שמסכימים לפיטוריהם. השאר יקבלו, החל מהיום, מכתב פיטורים מותנה.
lt/p>

ltp>
עם קבלת מכתב הפיטורים המותנה, אמור להיפתח דיון בין ועד העובדים להנהלה, על כל עובד, שיימשך עד חודשיים. כל מקרה של עובד עליו לא הגיעו הצדדים להסכמה במהלך החודשיים הקרובים, יועלה לדיון בפני בורר שטרם נקבע על ידי הצדדים, שיקבע את עתידו של העובד. ההנהלה הבטיחה לוועד העובדים שההליך כולו ילווה על ידי פסיכולוג, שיכין את העובדים לשינוי במצבם ויקל עליהם להתמודד עם המצב.
ltbr>
lt/b>העובדים: ההנהלה מפטרת בעיקר עובדים מאורגניםltb>
העובדים הגישו ערעור לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה להפסיק את ההליך, בטענה לחוסר תום לב מצד ההנהלה. לטענת העובדים, ההנהלה מפטרת בעיקר עובדים מאורגנים, המיוצגים על ידי הוועד, ובמקומם מתכוונת לגייס עובדי חברות כוח אדם, שימלאו תקנים של עובדים מפוטרים.
lt/p>

ltp>
הנהלת אי.סי.איי הוציאה היום ב-06:00 שליחים לבתיהם של העובדים עם מכתבי פיטורים, לפני שהתקבל צו המניעה הארעי. "החלטת שופט בית הדין האזורי לעבודה, מאיר נחתומי, מיום ב' אחה"צ, אומנם מאפשרת להתחיל בהליך הפיטורים", אומר יו"ר ועד העובדים, חיים בן שלוש, "אבל אני לא מבין מה בוער להנהלה עד כדי הטרדת עובדים במקום מגוריהם ב-6 בבוקר".
lt/p>

ltp>
מוועד העובדים לא יכלו למסור את מספרם המדויק של העובדים שקיבלו את מכתבי הפיטורים לביתם, אך הדגישו כי לא מדובר במקרים בודדים. בעקבות קבלת צו המניעה הוקפאו מכתבי הפיטורים שנשלחו לבתי העובדים.
lt/p>

ltp>
אי.סי.איי מעסיקה כ-4,500 עובדים, מתוכם כ-700 מאוגדים. ההנהלה הודיעה על כוונתה לפטר 149 מהעובדים המאוגדים.
lt/p>

ltp>
מאי.סי.איי נמסר כי מכתבי הפיטורים חולקו בהתאם להחלטת בית הדין האזורי לעבודה. מקורבים לחברה מסרו כי המכתבים הגיעו בשעה מוקדמת לבתי העובדים, כדי להבטיח את חלוקתם בטרם קבלת צו מניעה נוסף.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully