וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי שהשקיעה 7 מיליון דולר בסטארט אפ צ.מ.מ - אמיקום תובעת את הכסף חזרה

3.3.2001 / 18:53


ltp>
ltb>
מאת אמיר הלמר ואלון תבור
lt/b>
חברת ההשקעות אמיקום גרופ ובעלי מניות נוספים הגישו היום בביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה על סך 34.4 מיליון שקל כנגד ניסים צור, מייסד ונשיא חברת הסטארט אפ צ.מ.מ (Z.M.M), ואשתו, גילה צור, המשמשים דירקטורים בחברה. שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, ניסים ישעיה, נעתר לבקשת אמיקום והוציא מספר צווי איסור פרסום בפרשה.
lt/p>

ltp>
כזכור, לפני כשלושה חודשים, השקיעה קבוצת אמיקום בחברה סכום של 7 מיליון דולר לפי שווי משוער של כ-25 מיליון דולר אחרי הכסף.
lt/p>

ltp>
את תגובת צור לתביעה לא ניתן היה להשיג, וממשרדי צ.מ.מ נמסר כי הוא יצא לחופשה, וכי לא ידוע בדיוק מתי יחזור לעבודה.
lt/p>

ltp>
צ.מ.מ הוקמה ב-1995 על ידי ניסים צור. לאחרונה, מונה לחברה גם מנכ"ל מקצועי, גידי לוין, שהיה אמור להוביל את הפיכתה מחברת טכנולוגיה לא יותר מדי ממוקדת, לחברה מוטת מו"פ, שתתמקד בפיתוח רכיבי USB שיאפשרו את שילוב מכשיר הטלפון הקונוונציונאלי עם המחשב האישי.
ltb>
אמיקום טוענת כי נפלה קורבן למעשה תרמית
lt/b>
ב"הארץ" פורסם כי בתביעה, שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי אמיקום, נטען כי החברה נפלה קורבן למעשי תרמית של בני הזוג צור, אשר באמצעות מסכת של מצגי שווא שיכנעו את החברה להשקיע סכום של כ-9.5 מיליון דולר בצ.מ.מ - כשבני הזוג משלשלים לכיסם, עקב מצגי מרמה אלה, סכום של 2.5 מיליון דולר.
lt/p>

ltp>
לטענת אמיקום, הציגו בפניה בני הזוג את צ.מ.מ כמי שפיתחה וכבעלת הזכויות הבלעדיות בשבב טלפוניה בעל מבנה פנימי ופונקציות ייחודיות, אשר אינם קיימים בשבבים המיוצרים על ידי חברות אחרות. לטענת חברת אמיקום, נאמר לה כי צ.מ.מ פיתחה את השבב הייחודי לכדי מוצר סופי ומוגמר, המשווק ואף נמכר לצרכנים בעולם.
lt/p>

ltp>
על פי הדו"חות הכספיים של צ.מ.מ לחודש יוני 2000, כפי שהוצגו בפני חברת אמיקום, היקף הכנסותיה הכולל של צ.מ.מ ממכירות בפועל של השבבים הסתכם מתחילת 2000 ב-2 מיליון דולר. כמו כן, נטען בכתב התביעה כי היתה צפויה להתקבל הכנסה נוספת במשך השנה, בהיקף של כמיליון דולר בגין מכירת 100 אלף שבבים נוספים. אמיקום טוענת כי הוצג בפניה הסכם שנחתם בין צ.מ.מ לחברת פיליפס בהולנד, ובו מתחייבת פיליפס לייצר עבור החברה את השבב הייחודי שפיתחה.
lt/p>

ltp>
עוד טוענת אמיקום בכתב התביעה כי בנובמבר 2000, לאחר ביצוע ההשקעה בצ.מ.מ, התברר לה כי הדיווחים אודות היקף מכירות השבב היו כוזבים, וכי בפועל, היה היקף המכירות נמוך בהרבה מזה שהוצג לה. לטענתה, נעשה רישום כוזב של הנתונים הללו במסמכי צ.מ.מ ערב ביצוע ההשקעה - דבר שהשפיע על הערכת השווי של צ.מ.מ.
lt/p>

ltp>
מכתב התביעה שהגישה אמיקום לבית המשפט המחוזי עולה כי באותו שלב סברה אמיקום כי בידי צ.מ.מ יש את הטכנולוגיה החדשנית והמקורית לפיתוח השבב, ולכן הסכימה לערוך הסכם השקעה חדש בחברה, בהתחשב בנתונים האמיתיים שהתגלו. בהתאם להסכם זה, התחייבה צ.מ.מ להשיב לאמיקום סכום של 1.4 מיליון דולר, ובני הזוג צור התחייבו להשיב סכום של 512 אלף דולר, כך שההסכם החדש שיקף פיחות של 20% בערך החברה.
lt/p>

ltp>
אמיקום טוענת בתביעתה כי בינואר 2001, לאחר שהתאפשר לה לבדוק באופן מדוקדק את הטכנולוגיה של צ.מ.מ, התברר כי בידי החברה אין שבב מקורי וייחודי, וכי השבב בו החברה עושה שימוש הוא שבב מוכר של פיליפס. כמו כן, טוענת אמיקום, התברר לה כי חוזה הייצור שעליו חתמה צ.מ.מ עם פיליפס הוא מזויף, וכי הנציג שחתם על חוזה הייצור בשם פיליפס מעולם לא עבד בחברה.
lt/p>

ltp>
מנכ"ל חברת אמיקום, דב גל, אמר בתגובה כי "הנושא נמצא כרגע בבדיקה של רשויות החוק". עדיין לא הוגש כתב הגנה (תיק א 1198/01).
lt/p>

ltp>
אמיקום היא חברת השקעה שהוקמה על ידי מייסדי חברת התוכנה ממקו, אשר נמכרה לחברה האמריקאית פלטינום תמורת 550 מיליון דולר ב-1998, ובהמשך לקומפיוטר אסושיאייטס (CA). לאחרונה השלימה אמיקום גיוס הון ראשוני של 57 מיליון דולר, שנועדו לאפשר לה לעסוק בהשקעה ובליווי של חברות סטארט אפ.
lt/p>

ltp>
אמיקום מתמקדת בחברות מתחומי תשתיות תוכנה, האינטרנט והתקשורת, ומלבד בחברת צ.מ.מ הספיקה להשקיע עד היום בחברות אקספנד, Adwise, iRadius ו-Send2post.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully