וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן חדש של גמלים התגלה בטיבט

3.3.2001 / 18:53

הגמל חי באזור נידח בטיבט הסינית, ומתקיים משתיית מים מלוחים; ההבדל בינו לבין הגמל המבוית: דבשת שונה, ברכיים שעירות יותר, ושוני גנטי; אוכלוסיית הגמלים הזו נמצאת בסכנת הכחדה


מדענים מאמינים כי מצאו מין חדש של יונק, גמל החי באזור נידח בסין, בקצה הרי טיבט. הגמל שורד בסביבת הגידול הקשה באמצעות שתיית מי מעיינות מלוחים. הגילוי המסעיר פורסם בפגישת מועצת תוכנית הסביבה של האו"ם (Unep).

הגמל חי באזור מתקופות קדומות, אולם רק לאחרונה התגלה אופיו הייחודי. בדיקות גנטיות שנערכו בגמל בשנת 1999 בידי צוות מדענים סיני-בריטי, גילו שינויים משמעותיים בינו לבין קרוב משפחתו - הגמל המבוית. ההבדל החיצוני היחיד בין הגמל הסיני לבין הגמל המבויות, מתבטא בשוני בצורת הדבשת, ובכך שלגמל הסיני יש ברכיים שעירות יותר. החוקרים מעריכים כי מקורו של הגמל המבויות המוכר לנו, הוא בגמל הסיני, או בגמל קדמון אחר, מה שיוכיח כי מדובר בשני מיני בעלי חיים שונים.

תוכנית הסביבה של ארצות הברית מספקת משאבים להקים את שמורת הטבע "ארג'ין שאן לופ נור", באזור המחייה של הגמל. השמורה הנמצאת באזור הדיונות "קום טאג", שמחוז קסינג'יאנג הסיני. האזור שימש את שלטונות סין לעריכת ניסויים גרעיניים, בין השנים 1955 ל-1996.

אוכלוסיית הגמלים מהזן הזה, המוערכת בפחות מאלף בעלי חיים, נמצאת כיום בסכנת הכחדה. ראש הצוות, ג'ון הייר, שהקים בבריטניה את "המוסד להגנה על גמל הבר", מספר כי "מאז שהסתיימו הניסויים הגרעיניים באזור, החלו להיכנס אליו ציידים לא חוקיים וכורים המחפשים זהב וברזל. מצאנו מוקשים ליד מעיינות המים המלוחים. הגמלים באים לשתות, עולים על המוקשים ומתפוצצים, ובשרם נלקח למאכל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully