וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג: לא יהיה מאבק, רמון ואני נחליט מי יתמודד

3.3.2001 / 18:53

היום שאחרי במפלגת העבודה: רמון שובר שתיקה ומאשים את ברק בהפסד; גם בן עמי ובן אליעזר צפויים להתמודד; השאלה הגדולה: במי תומך ביילין; ומקורבי ברק מבטיחים - הוא עוד יחזור

מאת הלית לוי וגלי סימן-טוב

בבוקר שאחרי התבוסה המוחצת, בכירי מפלגת העבודה ממהרים להתכונן לפריימריז, וכרגיל יש מי שמדבר ויש מי כבר עושה. בעוד השר חיים רמון שובר שתיקה תקשורתית שנמשכה לכל אורך הקמפיין ומאשים את ברק בהפסד, אברהם בורג כבר מכנס הבוקר את תומכיו כדי להתייעץ על המשך צעדיו. פרט לשניים האלה צפויים גם השר שלמה בו עמי, ואולי אפילו בנימין בן אליעזר, להודיע על התמודדותם.

רמון, שעדיין לא הודיע האם יתמודד, ובורג עשויים למצוא את עצמם, לראשונה מאז הברית הפוליטית ביניהם, נאבקים זה בזה. לדברי מקורבים, בימים הקרובים הם צפויים להיפגש ולהחליט ביניהם מי יתמודד. החשש של חבריהם המשותפים של השניים הוא, כי הם לא יצליחו להסדיר ביניהם את שאלת המועמדות, ירוצו זה מול זה, יפצלו את המפלגה ויחלישו את כוחם מול בן עמי.

בורג אמר היום כי לא תהיה התמודדות על ראשות מפלגת העבודה בינו לבין השר חיים רמון. בראיון לגלי צה"ל טען בורג כי הוא ורמון הוכיחו לאורך כל הדרך שהם שמים בצד את השיקול האישי. "מה שיגבר הוא האחריות, ולא היצר", אמר בורג. "יהיה רק ראש אחד, והוא יהיה מי שיש לו את הכי הרבה סיכויים ויכולת, והשני יתמוך בו", בורג טען כי טרם שוחח על הנושא עם רמון.

הערכה היא כי למרות הצהרתו של בן אליעזר, על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה, הוא יוותר בסופו של דבר על כך. השאלה הגדולה היא במי יתמוך יוסי ביילין.

מקורביו של ברק, בהם ח"כ ויצמן שירי, אמר כי ברק עוד יחזור.

גם רמון וגם בורג קוראים להצבת פרס בראש המפלגה כיו"ר זמני, ולהיערך לקיום פריימריז בהקדם האפשרי. חוקת המפלגה מחייבת קיום פריימריז בתוך 14 חודשים אך נראה שבמפלגה מעוניינים לקיימם כבר לאחר חג הפסח. מזכ"ל המפלגה, רענן כהן, אמר שהפריימריז לא יתקיימו בקרוב, שכן ראשית המפלגה צריכה להתארגן ברמת הסניפים והשטח. מפקד החברים בעבודה נמשך.

בראיון בערוץ השני אמר אמש יוסי ביילין, כי "יכול להיות שזה הזמן לבחור בשמעון פרס כנשיא המפלגה. אבל הדבר החשוב הוא להגיד לא מפורש לממשלת אחדות מזויפת בראשות שרון. אם שרון ילך בדרך השלום נתמוך בו".

שרת הקליטה יולי תמיר אמרה אמש: "יש שתי שאלות אמיתיות. צריך להתחיל ולחשוב ביחד איך מובילים את המפלגה. כאשר יתכנס המרכז, ונתחיל לדבר על הדרך, נדע מה אנחנו רוצים. סכינאות תהרוס אותנו".

רמון: "הגענו לנתק כמעט מכל הציבורים במדינה"

כאמור מיהר היום השר רמון להתראיין בהרחבה, לאחר שבמהלך כל מערכת הבחירות העלים את עצמו לחלוטין. רמון האשים את ראש הממשלה שפעל לבדו, מבלי לשתף את חברי הממשלה בהחלטותיו. על תוצאות הבחירות אמר רמון: "הדרך לא נכשלה, מפלגת העבודה לא נכשלה. נוצר נתק בין אהוד ברק לציבורים רחבים מאוד. מהציבור הערבי, שכולנו צריכים לחשוב טוב טוב על משמעויותיו, דרך העולים והחרדים. לא היה כמעט ציבור שלא הגענו לנתק אתו".

בתשובה לשאלה האם היה ראוי שברק יפנה את מקומו לשמעון פרס, לאחר שהסקרים קבעו כי הוא עשוי להפסיד, ענה רמון כי לאור מימדי הפער הוא מעריך כי גם פרס היה מפסיד. "לאהוד ברק יש הרבה תכונות חיוביות והמערכת הפוליטית זקוקה לאנשים כמוהו, בתנאי שיסיק את המסקנות הן מהניצחון והן מההפסד. לאחר פסק זמן יוכל ברק לחזור. לבחירות הקרובות מפלגת העבודה תצטרך לבחור מועמד אחר".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully