וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה סוערת: נעצר חשוד ברצח הילדה שרה פיין

3.3.2001 / 18:53

בחודש יולי נמצאה גופתה של פיין, בת השמונה, בחורשה ליד בית סבה וסבתה כשעל גופתה סימני אלימות קשים וחניקה; אתמול נעצר החשוד ברצח, גרוש ואב לילד, בן 42.

משטרת ססקס באנגליה עצרה אתמול חשוד ברצח שרה פיין, תלמידת בית הספר בת שמונה, שנעלמה בתחילת חודש יולי, בשנה שעברה. גופתה של פיין נמצאה שבועיים אחר כך, לאחר מסע חיפושים נרחב במערב סקסס, בו השתתפו מאות מתנדבים. מבצע החיפושים עלה לבריטניה כ-1.5 מיליון דולר.

רוי וויטינג בן 42, מכונאי במקצועו, נעצר אתמול והוא יתייצב היום בפני בית המשפט להארכת מעצר ולהגשת כתב אישום נגדו. בכתב האישום יואשם וויטינג, גרוש ואב לילד, בחטיפתה ורציחתה של הילדה פיין. המשטרה, אגב, כבר עצרה את וויטינג בעבר לחקירה בקשר לרצח, אך הוא שוחרר כעבור זמן קצר מחוסר ראיות. מעצרו בא בעקבות פניה של המשטרה הבריטית לציבור בבקשת מידע על הרצח.

גופתה של פיין נמצאה קבורה למחצה בשדה, כ-15 קילומטרים ממגרש המשחקים שליד בית סבה וסבתה. בפעם האחרונה היא נראתה עוזבת את מגרש המשחקים בו שיחקה עם אחיה ואחותה והולכת לכיוון בית סבה וסבתה.

עם גילוי הגופה ועליה סימני התעללות וחניקה, סערו הרוחות בבריטניה. העיתונים החלו לפרסם כתבות ותמונות של פדופילים. הסיקור הנרחב בתקשורת ופירסום פרטי הרצח המזעזע החלו פעולות נקמה, כאשר בערים השונות החלו אף הפגנות ספונטניות ליד בתים של פדופילים ועברייני מין.

בריטניה אסרה בסופו של דבר את היוזמה לפיה יפורסמו שמות של עברייני מין בעיתונות, כדי להזהיר את הציבור מפניהם. הממשלה, המשטרה וגורמי הרווחה התריעו בפני עיתון, שפירסם שמות פדופילים, כי הוא עלול לגרום להם לפעול במחתרת.

מאז החל העיתון לפרסם תמונות ושמות של אנשים שהורשעו בפשעי מין נגד ילדים, הותקפו חלק מהם על ידי המון נזעם. בחלק מהמקרים התברר כי הותקפו האנשים הלא נכונים.

עורך של העיתון, סטויארט קוטנר, אמר כי בכוונתו להתמקד בתמיכה בהצעת החוק להחמיר את העונשים על פדופילים. על פי החוק, המכונה "חוק שרה", על שם הנרצחת שרה פיין, פושעי מין שישוחררו מהכלא יצטרכו להירשם בתחנת המשטרה, כך שהרשויות יוכלו להזהיר את הציבור מנוכחות פדופילים בקהילה. חוק דומה התקבל בארה"ב לפני כחמש שנים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully