וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות עברו, השביתה נשארת

3.3.2001 / 18:53

יו"ר השלטון המקומי: להפסיק את השביתה עד להקמת ממשלה; השביתה מחריפה, צפויים שיבושים בפעולת הרמזורים בת"א ובירושלים; ההסתדרות הורתה לעובדים שלא לכבד את צווי הריתוק

שביתת עובדי הרשויות המקומיות נכנסת היום ליומה ה-17. המו"מ בין משרד האוצר לרשויות המקומיות צפוי להתחדש הבוקר, לאחר שהוקפא במשך ארבעה ימים. יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ייפגש עם שר האוצר, אברהם שוחט, במטרה למצוא פתרון למימון תוספת השכר למאה אלף עובדי הרשויות המקומיות. העובדים מתכוונים להחריף היום את השביתה, ולשבש את מערכת בקרת הרמזורים בירושלים ובתל אביב ובכך לגרום לפקקי תנועה קשים.

אלדר פנה היום ליו"ר ההסתדרות עמיר פרץ, בבקשה שזה יורה להפסיק את השביתה ברשויות המקומיות למשך החודש הקרוב. לדברי אלדר, מדובר בממשלת מעבר ולפיכך, לא ניתן לקיים איתה מו"מ אפקטיבי, ולכן יש לחכות עד שתוקם ממשלה חדשה.

במסגרת השביתה לא תפונה האשפה, לא יפעלו שירותי ההנדסה והפיקוח העירוני ובמשרדי הרשויות לא יקבלו קהל. כמו כן, ישבתו הסייעות בגני הילדים, נהגי ההסעות במועצות האזוריות, עובדי המנהלה במוסדות החינוך, עובדי הרווחה והיועצים הפסיכולוגים. במהלך היום לא יבוצעו תיקונים במערכת הביוב והמים, ולא יירשמו דו"חות חנייה בכל הרשויות, מלבד בתל אביב. השביתה תכלול גם את היישובים ביהודה שומרון ועזה.

מחר מתכננים העובדים הפגנה גדולה מול משרדי המרכז לשלטון מקומי בתל אביב, במטרה ללחוץ על הרשויות לקבל את הסכם השכר שנחתם עם ההסתדרות, וכן לשלם לעובדים שכר עבור ימי השביתה. במידה ולא יימצא פתרון למחלוקת, מתכננים העובדים צעדים נוספים להחרפת השביתה, החל מיום ראשון הקרוב.

עובדי התברואה הפרו את צווי הריתוק

אתמול הוציאו הרשויות המקומיות צווי ריתוק לשרתי בתי הספר, כדי לפתור את הבעיות התברואתיות שיצרה השביתה. אולם מזכיר חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות הפקידים, יצחק רוכברגר, הורה לעובדים, ש"עיסוקם אינו כרוך בהצלת חיי אדם", שלא לכבד את הצווים. לפיכך בתי הספר נותרו מזוהמים, ובמספר מוסדות חינוך עשויים לשבות הלימודים.

ההסתדרות הורתה גם ל-800 עובדי התברואה בירושלים שלא לכבד את צווי הריתוק, ולא לנקות את רחובות העיר. העובדים נמנעו אתמול מלשבש את יום הבחירות, בעקבות בקשת יו"ר ועדת הבחירות, השופט מישאל חשין.

על פי ההסכם שנחתם בשבוע שעבר, יקבלו עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר של 3.6 אחוז ומענק חד פעמי של 1,250 שקלים. משרד האוצר והרשויות חלוקים בעניין מימון התוספת לעובדי הרשויות. ראשי הרשויות דורשים כי האוצר יממן את התוספת כולה, בעוד שהאוצר מוכן לממן שליש ממנה מתקציב המדינה, ודורש כי יתרת הסכום תמומן באמצעות צעדי התייעלות, פיטורי עובדים והעלאת הארנונה.

משרד הבריאות התריע אתמול כי מצבורי האשפה ברחובות עלולה לגרום למפגעים בריאותיים קשים, בין השאר להתפשטות מחלות זיהומיות עקב הצטברות זבל בסמוך לעסקי מזון ולזיהום מי התהום עקב מי הגשמים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully