וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: שלום יחייב פשרות כואבות

3.3.2001 / 18:53

אל מול קהל מריע נאם ראש הממשלה הנבחר את נאום הניצחון וקרא למפלגת העבודה להצטרף לממשלת אחדות; "הר הבית בידינו", זעק הקהל כששרון נשבע "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני"

מאת אסף לוי

אולם הכנסים בגני התערוכה השתולל כשאמש (יום ג') עלה אריאל שרון, ראש הממשלה הנבחר של ישראל, לבמה. בקריאות "הר הבית בידינו" קיבלו אותו אלפי הפעילים המשולהבים. "זהו ניצחון גדול. הגענו לרגע הזה בזכותכם. הלילה הזה הוא לילה מרגש ורב משמעות עבורי".

שרון מיהר לגשת למשנתו המדינית-ביטחונית: "הממשלה בראשותי תפעל להחזרת הביטחון לאזרחי ישראל ולהשגת שלום אמת ויציבות באזור. אני יודע ששלום מחייב פשרות כואבות מצד שני הצדדים. כל הסדר מדיני יהיה מבוסס על ביטחון לכל עמי האזור". שרון קרא לפלסטינים לנטוש את דרך האלימות, לחזור לדו-שיח ולפתרון המחלוקות בדרכי שלום, ואמר: "אפעל למן יומי הראשון כראש ממשלה להשגת הישגים מדיניים שישמרו על האינטרסים של ישראל".

שרון הדגיש כי יפעל להשגת הישגים מדיניים ריאלים. "נדרוש התחייבויות הדדיות", אמר. "נפעל להעמקת היחסים המיוחדים עם ארצות הברית בת בריתנו, נחזק את הקשרים בין ישראל למדינות העולם. יש בחברה שלנו מצוקות רבות, אדאג לסילוקן. יש לפעול לאחידות חברתית, ושיוויון לכל. נפתח דף חדש עם ערביי ישראל כדי ליצור שותפות אמיתית בין אזרחי המדינה. בראש סדר העדיפויות - החינוך. הממשלה תשקוד על חיזוק וביסוס ירושלים המאוחדת, בירת ישראל משכנו של העם היהודי לנצח". אז נשבע שרון: "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני. תדבק לשוני לחכי, אם לא אעלך על ראש שימחתי". הקהל הגיב בשירת "הר הבית בידינו".

"לילי חסרה לי"

שרון התייחס בדבריו גם לרעייתו לילי ז"ל, שנפטרה לפני זמן מה. "משחר נעורי הקדשתי את כולי למדינה, לביסוס ביטחונה ובניינה. בכל התפקידים והרגעים הקשים תמיד ליוותה אותי לילי ותמכה בי. ברגע זה, לאחר שהעם בישראל נתן בי את אמונו להנהיג את המדינה, לילי חסרה לי ואיננה עימי כאן.

"אני רוצה להודות לכל אחד מאזרחי ואזרחיות המדינה שנתנו בי את אמונם, אעשה הכל כדי להצליח בשליחות שהטלתם עלי. לכולנו עתיד משותף וגורל אחד. במהלך השנים העמיקו המחלוקות בעם, שבענו כעס ושנאת חינם. עלינו לחפש הסכמה רחבה ככל האפשר".

שרון הוסיף כי "עלינו לעמוד יחד מול אתגרי העתיד. אני קורא מכאן להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ככל הניתן. אני קורא לעבודה ללכת יחד, על יסוד עקרונות משותפים של שלום וביטחון. כראש ממשלה אפנה בכבוד כלפי הח"כים, הממשלה בראשותי תבצר את שלטון החוק ותפעל להחזרת הביטחון לאזרחים".

גם כלכלה היתה בנאום: "הממשלה בראשותי תפעל להשגת צמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה", אמר. "נשמור על יציבות מחירים ועליית האינפלציה. נשקיע בתשתיות וחינוך, נפחית את נטל המס ונקים קבינט כלכלי בראשותי. נצא הלילה כולנו כאיש אחד בלב אחד לדרך חדשה ויחד נוכל לכל האתגרים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully