וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: בכרי "צנזר" סרטו כדי להטעות בג"ץ

26.6.2003 / 0:04

טוענת: התכוון להציג לשופטים גירסה מרוככת של "ג'נין ג'נין" במטרה לבטל פסילתו מטעמי הסתה; בכרי: מדובר בהעתק מדויק; במסגרת העתירה הוצג מסמך צבאי שחשף: מפיק הסרט היה מחבל פתח

מדינת ישראל טוענת כי במאי הסרט "ג'נין ג'נין", מוחמד בכרי, התכוון להטעות את בג"ץ ולהגיש לשופטים קלטת המציגה רק חלקים מהסרט המקורי. זאת, במסגרת העתירה שהגיש נגד החלטת מועצת הסרטים לפסול את סרטו השנוי במחלוקת, בטענה שמדובר בהסתה. בגלי צה"ל דווח כי במסמך שהגישה לבג"ץ, טוענת המדינה שבכרי התכוון לערוך בעבור השופטים גירסה מרוככת ושונה של הסרט ללא ידיעת עורך דינו. בכרי מכחיש את הדברים וטוען כי מדובר בהעתק מדויק של הסרט.

במסגרת הדיון בעתירתו של בכרי נחשף בימים האחרונים מסמך רשמי של דובר צה"ל, לפיו המפיק בפועל של הסרט היה פעיל בזרוע הצבאית של הפתח, שסיפק אמצעי לחימה לפיגועים ונהרג בפעולת צה"ל. מהמסמך עולה כי המפיק בפועל, איאד סמודי בן 25 מהכפר יאמון, נהרג מאש חיילי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בחודש יוני אשתקד. על גופתו נמצאו אקדח, מחסניות ושלושה מכשירי טלפון סלולרי. ב"מעריב" מדווח כי סמודי נהרג לאחר צילומי הסרט, שאף מוקדש לו.

ממידע שהגיע לידי דובר צה"ל עולה כי סמודי שירת במשטרה הפלסטינית והיה חבר בזרוע הצבאית של הפתח, גדודי חללי אל אקצה. הוא נהג לספק אמצעי לחימה לפעילי הארגון, למטרת ביצוע פיגועים. לאחר מותו של סמודי נמצאו בחצר בית משפחתו 30 מטעני צינור מוסתרים, שהופקדו אצלו לצורך ביצוע פיגועים.

"מעורבות המחבל בהפקה - ניצול ציני של הדמוקרטיה"

המסמך הוגש על ידי עו"ד אילן בומבך, המייצג קבוצה של משפחות שכולות המתנגדות להקרנת הסרט. לדברי בומבך, "אין חולק על כך שחופש הביטוי הוא עיקרון יסוד במשטר דמוקרטי ליברלי שבמדינת ישראל. עם זאת, מעורבותו של פעיל טרור בהפקת הסרט מחזקת את החשש כי במקרה זה יש ניצול ציני של הדמוקרטיה לצורך קעקוע המשטר הדמוקרטי עצמו והסתה כנגד חיילי צה"ל".

פרקליטו של בכרי, עו"ד אביגדור פלדמן, מסר בתגובתו לבג"ץ כי הוא מתנגד להצגת המסמך. לטענת פלדמן: "הביוגרפיה של אדם כזה או אחר שהיה שותף להכנת הסרט אינה רלוונטית לחלוטין לשאלות המועלות בעתירה זו...מעבר לכך, העותר אף כופר במידע המצוי במסמך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully