וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכל מדינה אחרת הוא לא היה נבחר, אלא נשפט כפושע מלחמה"

3.3.2001 / 18:53

התגובות הראשונות של תושבי מדינות ערב מביעות זעם, אך גם חשש, מתוצאות הבחירות בישראל; היומון הסורי תישרין: בחירת שרון - סכנה למזרח התיכון כולו

"ניצחון שרון מהווה סכנה לאיזור כולו", כך הודיע הערב העיתון הסורי "תישרין" בתגובה לבחירת אריאל שרון לראשות ממשלת ישראל. תישרין הוא בטאונה הרשמי של מפלגת הבעת' השלטת בסוריה והודעתו מהווה תגובה סורית כמעט רשמית.

שכנתה של סוריה, לבנון, היא המדינה שבה הכעס והאיבה לשרון הם הגדולים ביותר, ורבים רואים בו אחראי אישית למלחמת לבנון. המוסדות הרשמיים של המדינה טרם הגיבו, אך התגובה, לכשתבוא, אמורה להיות צפויה. ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, כבר אמר כי עתידו של המזרח התיכון "מבשר רעות" אם שרון ייבחר.

"בכל מדינה שמכבדת את עצמה, אריאל שרון לא היה נבחר לראשות הממשלה, אלא נשפט כפושע מלחמה", אומר כמאל איברהים, לבנוני בן 61, שאשתו ושלושה מילדיו נהרגו במהלך הפצצה ישראלית בביירות במלחמת לבנון. "אם יש חוק בינלאומי וצדק בעולם, צריך להוציא את האיש הזה להורג".

בעולם הערבי מגיבים בזעם, אך גם בחשש, לבחירתו של שרון. "תסתכל על האנשים שמריעים לו, הם מוחאים כף למלחמה", אומר עותמן איברהים, פלסטיני בן 28. עבדאללה סלחאני, שהתגורר בסברה ושתילה בזמן הטבח שביצעו שם הפלנגות הנוצריות אומר כי "הבחירות האלה מוכיחות שמי שמנצח בישראל הוא מי שהורג יותר פלסטינים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully