וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכישלון הערבי של ברק

3.3.2001 / 18:53

מימדי המפלה של ברק במגזר הערבי התבררו במשך הלילה: אלו אחוזי ההצבעה הנמוכים מעולם; בסכנין הצביעו 10 מתוך 13 אלף בעלי זכות הבחירה; ברקה: לא ניתן להתעלם מאיתנו

מאת הלית לוי

מימדי המפלה של אהוד ברק במגזר הערבי הלכו והתבררו במשך הלילה. הערבים בישראל הצביעו ברגליים - בבחירות אתמול היו אחוזי ההצבעה הנמוכים אי פעם במגזר הערבי.

בסכנין הצביעו 10 מצביעים בלבד מתוך 13,500 בעלי זכות הצבעה, ובעראבה הצביעו 45 מתוך 9,000 בעלי זכות הצבעה. מיותר לציין שמרבית הפתקים היו פתקים פסולים, כלומר לבנים.

באום אל פאחם הצביעו 300 מצביעים מתוך 18,000 בעלי זכות הצבעה, בעכו נרשמו עשרה אחוזי הצבעה בלבד, וגם בחיפה, שנחשבת מתונה, הצביעו רק 25 אחוזים מתוך בעלי זכות הבחירה. בשפרעם היו רק 17 אחוזי הצבעה ובתמרה הצביעו 200 מצביעים מתוך 13,000. בכפר טורען, שקבר אתמול חייל בן הכפר שנהרג ברפיח, היו 12 אחוזי הצבעה, בעאבלין 21 אחוזי הצבעה, בטייבה עשרה אחוזים ובכפר מנדה 220 מצביעים מתוך 7,000 בעלי זכות בחירה.

ח"כ מוחמד ברקה (חד"ש) הביע אתמול בערב תמיכה בהתנהגותו של הציבור הערבי בבחירות: "הנושא הערבי והאזרחים הערבים הביעו מחאה פעילה. אם על ידי היעדרות מהקלפי, ואם על ידי הצבעה בפתקים לבנים. נציגי הערבים בכנסת יהיו חוד החנית לאופוזיציה לוחמת". לדבריו כבר לא ניתן יותר להתעלם מהמגזר הערבי בישראל.

ברקה טען כי ממשלתו של שרון תוביל למלחמה. הוא הוסיף כי "המפלגות הערביות יילחמו בתוכנית הגטו של שרון. התוכנית מקוממת וזו השעה להפשיל שרוולים ולהתחיל במערכה למען השלום".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully